Lite gnäll har väl ingen dött av...

Är ju inte speciellt intresserad av att skriva om mina krämpor här,
Men ibland måste det bara pysa ut någonstans.
Har ju som många nog förstått haft en helsikes vår vad gäller värk..
Har verkligen bitit ihop och tagit bara en dag i taget.
Efter det jobbiga magnetröntgensvaret och i samråd med läkaren,
sjukskrev jag mig nu denna sista veckan innan semestern.
Det är bara några timmar mitt i natten (tackar för det)
som jag är värkfri.. kan säga att ryggskott är ingeting mot detta.
Där kan man åtminstone hitta lägen som avbelastar.
 
Att inte kunna sitta, inte kunna stå längre stunder -svårt att gå,
gör ju att jag tappar ork och kondition. Har sjukgymnastik på Torsdag,
ska få hem en Tens-apparat som smärlindring. hoppas det hjälper.
Mitt vanliga glada spralliga jag är satt på undantag.
Fast jag försöker att inte visa så mycket utåt -ingen blir gladare av det.
Dottern har ryckt in en vecka tidigare och tagit mitt jobb.
Det känns skönt, veta att det ordnar sig att man inte ställer till det.
Ska försöka bara tänka på mig själv, läsa böcker, bloggar
-och min nya passion "Rumble" på telefonen....
 
 
 
 
 Tyvärr INTE i solstolen då....
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Hulda

Jag har nog missat vad magnetröntgen visade. Var det diskbråck? I så fall kan jag med råge relatera till dina smärtor. Opererades för detta 2002. De smärtor jag har nu är inte alls desamma och jag vet fortfarande inte vad det är som sker i min kropp. Idag har jag i alla fall fått veta att jag kan sluta med monstermedicinen eftersom det gått tre veckor och den inte har haft någon effekt alls på smärtan. Bara massa otrevliga biverkningar.

Skönt för dig att det löste sig med jobbet och att du tog det kloka beslutet att sjukskriva dig. Det går inte att bita ihop hur länge som helst.

Varm kram i regnet

2012-06-25 @ 11:25:45
Postat av: Tina

Ja man försöker in i det längsta att bita ihop. Att gå omkring med konstant värk är jobbigt och det sätter sig på orken som man tappar då. Inte för att jag har råkat ut för sån infernalisk konstant värk.
Hoppas att det ger med sig med tensen. Och man får ha svackor då man inte orkar vara glad. I know ;) Kram kram

2012-06-25 @ 13:01:16
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: Ankii

Nej ibland måste man få gnälla lite o du verkar ha stort befog för de. Stackare...inte kunna stå, gå o jösses hur gör du. Får verkligen hoppas de kan hjälpa dig tillbaka till dig själv.

Inte blir de bättre av trist väder heller, nej en stor sol som bländar dig behöver du om dagarna nu.
Vi sjunger tillsammans så kanske de hjälper

Du ska inte tro de blir sommar om inte nån sätter fart..la lla la.

Kramiz

2012-06-25 @ 13:24:01
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Fröken Hulda

Svar: Det var nedersta disken (L5S1) som jag opererade. Blev i stort sett helt bra men jag hade ju inga andra förslitningar som du har/Kram

2012-06-25 @ 14:27:59
Postat av: farmor Liselott

Önskar att du blir av med din värk, orkar leta upp ditt vanliga glada humör när det är möjligt, att solen skall skina på dig igen och att vi snart ses. Hälsa familjen och ha det så gott det bara går. kram Lotta

2012-06-25 @ 16:19:28
Postat av: Maria

Uha stackars dig, lider med dig. Hoppas du får hjälp så att det ska bli bättre. Man behöver ju inte vara på topp alltid, man får visa när det är besvärligt. Ja försök att tänka på dig själv å göra det som känns bäst för dig.
Krya på dig kramar

2012-06-25 @ 16:49:05
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tycker såå synd om dig. Värk är ju det värsta man kan ha. Hoppas verkligen att tns-apparaten hjälper.
Kram!

2012-06-26 @ 07:48:20
URL: http://cammo69.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0