Euforisk helg del 2

Efter en god natts sömn, var det dax för frukost.
Därefter en promenad ner till "sjön" som de alltid säger.
promenad
Solen sken, och likaså gjorde jag och min kusin Karin
Här trivdes vi gott. Själva kallar vi varandra för "kusinajävel"
Det kan ju för en del låta lite illa kanske,
 men det är sagt med mycket kärlek!

havsnära

och kärleken är stor även till denna plats.
Kom på att vi snart besökt den under årets alla månader.
Men aldrig i Maj förut, månaden när allt är som vackrast och skirast.

damerna

Damer i gröngräset och herrarna på bryggan..

herrar
och däremellan beblandade vi oss lite
jag och mannen
innan det var dax att hoppa i båten..
båttur
En tur på sjön är aldrig fel (utom när det blåser...)
Denna dag var det kanonväder t.om så jag slumrade lite i kabyssen
slummer
"värkiga kroppar" behöver lite vila emellanåt..
På kvällskröken förflyttade vi oss upp till huset igen,
ett glas vin eller öl, grillen sattes på och maten förbereddes.
hummer och bubbel

Inte slapp vi den där hummern denna gången heller... (som väl var..)

trevlig kväll
Grillad fläskfilé, rostade grönsaker, tzatziki till huvudrätt
och en smaskig efterrätt satt inte heller fel!!

Mitt i skratten och pratet upptäckte vi sen vad som höll på att hända,
på TV´n som stod på lite svagt i bakgrunden!!

Tala om Eufori när Sverige med Loreen vid mikrofonen,
gick och VANN!!!!

Hurra, hurra

Trackback
RSS 2.0