Ledig igen!

En riktig snabbvecka, två dagar sen ledig igen.
passar bra både för min svanskota och förkylning.
Men klarade följa med till stan idag, alltid något.
ytterligare lite blodkontroller av Troja..
Fick med ena sonen in till bilfirman och hämtning av bil också.
Det var en förväntansfull Adam när pappa kom hem.
Ville inte alls gå med på farmors förslag att byta jämt,
En vit WWTeguan -mot vår gamla silvriga v40  :P
Men en god middag bjöd han gärna på,
så han hann och busa lite med Troja
-och visa bebisens nya barnvagn en "Emmaljunga" Duo

Bara ett par veckor kvar nu!!!!
emmaljunga barnvagn

Får mig att minnas och bli lite sentimental..
Orten Emmaljunga som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta 

torpet i Emmaljunga
och som är så förknippat med min barndom, mina älskade morföräldrar
som är borta sen länge, mostrar och kusiner
OCH Emmaljunga barnvagnsfabrik där flera släktingar jobbade.


Kommentarer
Postat av: cecce

Har också haft en Emmaljungabarnvagn! Vagnarna har verkligen satt Emmaljunga på världskartan!



Gillar korta arbetsveckor jag med! De blir flera av dem nu innan sommaren. Gillas!!



Kramar!

2012-05-03 @ 23:45:43
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så spännande det ska bli. Önskar det vore vi...



Kram

2012-05-04 @ 10:19:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Här fick vi vara patriotiska och hålla oss till vagnar från Brio - de gjordes ju i Osby. Nu vet jag inte vad som har hänt med den fabriken - om den precis som leksakstillverkningen har flyttat till Kina, eller om den faktiskt finns kvar? Barnvagnar har inte varit så aktuella de senaste 16-17 åren, om man så säger! Fast på den tiden när ungarna byggde lådbilar var de visst till barnvagnsfabriken några gånger och tiggde till sej hjul... :-)



Vi har inte fått något erbjudande om fiberkabel, men jag tvivlar på att vi heller hade slagit till på det. En jobbarkompis till maken har däremot gjort det, men för deras del skulle det "bara" kosta 15 000:-.



Om några timmar åker vi iväg med vår husvagn, och med oss hem kommer vi istället att ha en ... Ja, kan du gissa, Ingrid!? ;-)

2012-05-04 @ 10:39:54
URL: http://annakk.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0