"Mammaledighet"

Nog är det lite som att få barn,
även om detta barn sover väldigt bra på natten.
Insåg ganska snart att det där med kompostgallerhage,
var ingeting för min rygg. Allt för djupa krökningar för att nå ner.
Mannen fann snart på råd;
 
 
Spjälsängen stod ju redan där i sovrummet, inte SÅ ofta den har en gäst.
Lagom höjd, och tryggt för Bailey UTAN att ligga hos oss i sängen
-som nog annars hänt OM mannen själv fått bestämma.
 
Dagtid sover han dock var och hur som helst. En riktig njutare!
När han inte leker och busar förstås!
Mycket av den varan också.
 
Så här lycklig blev den här killen vid sitt första möte;
 

Lillasyster brydde sig inte så mycket,
leksakerna och den mysiga sittplatsen var mer intressant.
 
Ska se om jag inte kan få några fina bilder
av Moltas och Amenines första möte också,
-där hade jag inte kameran framme.
 
LYCKA hos både fyrbente och tvåbenta!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag är inte så förtjust i kompostgaller sedan Herr Hund fastnade i ett sådant som valp. Vilka härliga bilder på er sötnos. Så fin han är :-)

Kram

2013-08-12 @ 11:18:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Vilken bra lösning själv har jag kompostgaller för yttterdörren och snart ska också ett ställas ut på altanen där det inte finns någåt staket till grannen.... Jag gillar egentligen inte alls grindar men det får bli en eventuell lösning för tillfället trasslar mer in mig själv hihi nejdå jag vill ha öppna passager.... Men som sagt en enkel och snabb lösning just nu för att slippa ha ville springande ute och nu då jag också har fått veta att det finns kamphundar på gården och en av de gillar inte andra hundar eftersom den hade blivit påhoppad som valp. På altanen är det inte bara Ville som ska passas utan Wilma också :)
Visst är det som mammaledighet med de fyrbenta herregud vad gosigt med en valp fast det är jobb också så klart men det mysiga överväger i slutändan och det är det som är det viktigaste :) Ha nu så toppenbra med eran nya familjemedlem en stor kram

2013-08-12 @ 11:52:29
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Jennie Bergius

Underbart med en liten fyrbent kompis! Jag väntar på min första tvåbenta, hund och katt har vi redan. Härliga tider!!

<3 bergiusjennie.blogspot.se

2013-08-12 @ 16:37:10
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Postat av: moi

Så skönt att han sover på natten! Då blir det lättare att hänga med i alla aktiviteter på dagen. Han är så himla söt er nye, lille kille!

2013-08-12 @ 16:57:43
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: "LillaSyster"

Men lille valpen en egen säng, "bortskämd" redan från början =) Precis som det ska vara! Kram

2013-08-13 @ 20:48:44
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0