För 24 år sedan föddes en flicka

Stor och rejäl  med mörka ögon och en otrolig vilja,
Redan där på BB visade hon vad hon ville.
Jag skulle ljuga om jag inte erkände 
att vi hade våra duster genom åren.
Hon var envis som få, och en beslutsamhet få förunnat.
Men Jag är fullkomligt övertygat att den lett henne,
dit hon är idag hela vägen genom förskola,
grundskola, gymnasiet och universitet.

Just nu på väg mot ett nytt skede i sitt liv.
I februari går flyttlasset upp mot Stockholm igen.
Bland över 200 sökande har hon knipit en fast tjänst,
som kommunikatörstrateg i kommunen
Därtill en trainee utbildning med början i vår.
Självklart är vi stolta, men inte förvånade.
Glad att hon fortfarande har kvar goda vänner
där uppe i storstaden.

Ikväll firar vi med familjerna, fast min ork inte är på topp
efter fyra dagars rejäl förkylning och bihåleinflammation.
Men med en sådan duktig tjej kan jag lugnt dra mig tillbaka,
Jag älskar köksljuden, de glada rösterna, lukten...
Plötsligt känns allt lite lättare igen,
Kanske finns det en mening med allt, ment to be..
Även om uppbrott även känns i ett mamma och pappahjärta.










Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

På väg mot nya äventyr i ny ålder ;) såg på fejsan att de varit stor fest ..:) de e säkert jobbigt att ha barnen så där långt bort men de ger oxå tillfälle till många mysiga besök i stora staden ;)
Grattis till henne, på till nya jobbet o födelsedagen.
Kramiz

2013-12-08 @ 05:09:47
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: AnnaKK

Så himla roligt för henne!!! Och allt det där hade inte varit möjligt utan två fantastiska föräldrar också - glöm inte det!! :-D

Och nu för tiden ligger inte Stockholm alls lika långt bort som för 30-40 år sen! ;-) Det som tog en hel dag att färdas då gör man ju på ett par timmar numera. Längtar ni för mycket nån lördagsmorgon eller så, är det ju bara till att skutta in i bilen så är ni hos henne till middag! :-)

2013-12-08 @ 09:03:53
URL: http://annakk.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0