Lite nytt till köket..

Som ni kanske märkt är jag lite insnöad på färg och form..
Har oftast ganska ljusa och enkla väggar,
men byter sen ofta och gärna själva assosiarerna..
 
Nu tyckte jag mitt kök behövde ett "vårlyft",
(eller om det är jag som behöver..)
Har en man som oftast är med på mina infall,
Ivartfall om det inte innebär att han måste sätta på sig,
snickarmunderingen (fast ibland gillar han det med)
Denna gång räckte det dock med att vara smakråd.
(Åtminstone nicka i samförstånd)
 
Den pastelliga brödburken, och rosa glasburken med lock hittade jag på
IcaMaxi!!
 
liksom rosa äggkoppar med prickar och ett turkost brödfat
 
 
 
 
Lite pärlhyasinter är VÅR för mig!
 
Den fina plåtburken hade jag redan, fått av dottern..
 
 
Och lilla lyktan i fönstret behövde bara annan färg på ljus
 
Färgerna denna gång fick alltså gå i ljus turkos och rosa
tittar man noga ser man till och med solen där utanför!
Det var bara en sak jag inte hittade;
 
En TURKOS osthyvel!! (alltså inte bara skaftet)
det vore väl sjutton om jag inte skulle hitta det med.
och ett kak/tårtfat på fot....
-ett litet tips till mina närmaste kanske, födelsedag närmar sig..
 
 
Om jag inte passade på vårstyla mig själv lite med?!
 
 
 
Jo, självklart..
En topp och en häftig kofta fick också flytta in hos mig,
dock ingen turkos utan puderrosa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Snyggt och fräscht, både till hemmet och till frun själv!
Ha en mysig lördagskväll ;-)

2013-02-02 @ 16:48:00
URL: http://mormormu.blogg.se
Postat av: Ninni

Blev jättefint, bra med neutrala väggar så man kan ändra lite när man vill.
Har kollat in den där brödburken dom har den på "mitt" Ica.
Men så insåg jag att jag aldrig har bröd framme..haha.
Kakburken är jättefin den med..men kakor har jag ju inte heller =)

Ska fixa lite här hemma jag med och så tvättstugan.

Ha en skön söndag, kram

2013-02-03 @ 10:00:23
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: moi

Så jättefina, milda vår (?) färger du valt.
Lyktan i fönstret blev jag helt förälskad i.
Vill du avslöja var man hittar en sån?

Svar: Den har jag nog haft i 5-6 år.. fått i present men tror den var köpt i en blomsteraffär. Jotex kan ha lite liknande ibland har jag sett.
farmor

2013-02-03 @ 19:49:32
URL: http://www.moiochjag.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0