Det drar ihop sig..

...till födelsedagskalas i "Hult". Amenine blir hela 2 år imorgon!
Hennes mamma blir några år mer dagen efter, alltså på lördag.
I eftermiddag har lilltösen huserat hos farmor och farfar,
så mamman kunde åka och handla i lugn och ro.
Denna unge som pratar PRECIS hela tiden, vilket ordförråd!
Rolig och kvicktänkt som få!
 
Hon satt i knät på mig när jag läste högt  för mannen
vad min kusin skrivit till mig på facebook.
Hälsa henne och tacka för tanken sa mannen,
varvid unga fröken utbrast;
Vänta.... jag vill också se tanken!!
 
Dessförinnan var hon och letade i sin väska,
och jag frågade vad hon gjorde.. vad hon letade efter.
-Jag måste nog byta blöjan jag har kissat!
Okej då gör vi så.. men nää, säger jag du är torr i blöjan..
men kanske du behöver kissa i pottan?! Nej, förresten nu luras jag,
det har jag nog ingen, men det kanske går på vanliga toa?!
-Ja, DET gör det VÄL! säger hon lagom noncharlant
OCH KISSAR!!
 
Vilket fick mig att fundra på om jag missat något..
 
Älskade UNGE!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var mig en förse kommen liten dam, jätte duktig.
Vilken fin pussbild på dig å barnbarn, mysig.
Här åkte jag på en rejäl förkylning men känner mig ganska bra nu, var en seg rackare.
Kramizar

2013-01-24 @ 19:17:25
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: soffie

sötisen å va duktig hon är GRATTIS till finaste tjejen:)

2013-01-24 @ 20:31:53
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: AprilSus

Vilken duktig liten söt tös! :) Jag förstår din glädje över att se hennes utveckling. Samtidigt gör det lite ont i mig, då mitt lilla barnbarn långt ifrån har kommit så långt i sin utveckling trots att han blev två för ett par månader sedan. Våran lycka var att han äntligen började gå själv då, om än på vingliga ben. Han har både muskel svaghet och någon form av led fel som gör det svårt för honom. Ord har han inga ännu mer än "bappa", men han förstår många ord. Det pågår en utredning, men än återstår en massa provtagningar och frågetecken runt hans sena utveckling och vad det innebär för hans framtid? Men det betyder ju inte att Mio är mindre älskad och vi blir ju så glada för varje litet framsteg han gör. :)

Ha en härlig kalashelg och grattis till födelsedagsbarnen, stora som små. :)
Kramis!

2013-01-25 @ 10:47:44
URL: http://aprilsus.blogspot.se/
Postat av: Gardenhouse

Ja de är ju för härliga! Jag har mina nu i helgen med och igårkväll. Då frågar jag om Lilly kan ge mig en släng puss? Nej men jag kan hosta får jag till svar...
Ha en toppen helg!
Sussi

2013-01-25 @ 13:13:31
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0