Fina dagar hemma

 

Vilken semester vi haft detta år, SÅ välbehövligt!
Väl blandad kompott med vänner, familj, camping och hemmafix
Även om jag har min värk som följeslagare,
klarar jag ju göra lite mer hemma,
när jag har semester från vanliga jobbet.
 
Haft hand om barnbarn lite mer, det känns så himla bra.
Har gjort fläder/rabarbersaft.
 
Hör och häpna; tvättat mina fönster! (inte alla men de viktigaste)
Mannen kör på med veden,
samt  har "slagit" en del med ny/gamla slåtteraggregatet runt hus och ladugård.
Full aktivitet alltså!!
 
 
Vad gäller brevet jag berättade om, är det nog mest synd om henne.
Precis som ni säger, ingen frisk människa gör så!
Blev mest chockad tror jag, finns liksom inte på kartan
att man kan göra en sådan sak.
Men har fått höra så mycket mer, man upphör inte att förundras.
 
..och japp, tid för bloggen fotografering och facebook har jag utan problem.
Jag tar av den tid som vissa andra ägnar åt att leta fel, klaga,
snacka skit, och "åjja sig" över bagateller!
 
Sommar Kram alla ni GOA med hjärtat på rätta stället!
 

Kommentarer
Postat av: moi

Bra inställning till brevet!
Och så skönt att du känner att semestern varit den batteriladdare den ska vara!
Du har grönt och skönt om kring dig därhemma.
Flädersaft!?!? Dottern lovade ju mig hemmagjord flädersaft, det är nog läge att påminna henne!

2013-07-19 @ 15:00:02
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: "LillaSyster"

Det är skönt att bara vara hemmakring på semestern. Jag stod i valet och kvalet idag om jag skulle koka saft eller inte. Men det blev hallonsylt och vinbärsgelé. Det kanske blir hallonsaft framöver! Kram

2013-07-19 @ 17:25:08
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: lolla

halloj goa du!
Här är det avsaknad av både tid och lust att blogga men gör ett ryck idag! och kikar naturligtvis hos dig!!
Men herregud säger jag bara om brevet.ja vad ska man säga..bra inställning du har till det där otrevliga brevet, jag vet ju att du har din egna speciella plats där hemma för dina föräldrar...hoppas du kan släppa det och inte lägga på dig av brevet.
Läser att du myser och njuter av ledigheten, det är bra det gäller att ladda batterierna inför kommande vinter ;)
Kram och sköt om dig
Lolla

2013-07-20 @ 10:38:16
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Härligt när en semester verkligen känns som en semester - så man inte känner att man lixom behöver få komma tillbaka till jobbet för att få en chans att vila upp sej där istället... :-D

Vad gott det låter med fläder och rabarber ihop! Fast våra rabarber var det inte mycket med när flädern blommade, så jag hade nog ändå inte kunnat gjort nån sådan saft... Men jag ska lägga det på minnet till ett annat år. :-)

2013-07-20 @ 15:58:10
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Susanne

Helt rätt! Ingen energi på surkärringar! Det är de inte värda! Nu ska jag strax hem och se hur Molten och Amenine har haft det i dag! !! :)

2013-07-20 @ 19:09:57
Postat av: Ninni

Ja vilket underbart väder det är..vi njuter massor!

Lägg surtanten åt sidan du..energitjuvar ger jag inte mycket för!!

Ha det helt underbart, kram kram

2013-07-21 @ 09:50:28
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Härligt med dagar hemma & visst är det ljuvlig sommar//Kram Annmi

2013-07-21 @ 19:52:40
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0