60 års fest i Åhus

gånger två.. både min kusin Astrid och hennes man fyller och firas samtidigt
i lånad lokal nära deras hem. Smidigt och bra!
 
 
Många gäster både från Skåne, Halland, Blekinge och Småland
För vår del var det väl mest släkten vi kände.
Hade förmånen träffa min moster Maja, två kusiner utöver födelsedagsbarnet
samt... hmm.. 9 kusinbarn om jag räknat rätt.. plus deras respektive.
 
Födelsedagsbarnen hade till på köpet 33 årig bröllopsdag.
Också det väl värt att fira! Var vid det tillfället själv höggravid,
och min mamma svårt sjuk därför var ingen av oss med,
men min pappa hade sin vana trogen diktat en sång till dem;
 
 
Lite speciellt kändes det få se det, en kopia direkt från orginal..
och veta att det är pappa som suttit där och knappat på den gamla skrivmaskinen.
 
 
maten hade ena sonen som är kock fixat till.
 
 
De 6 barnen, överst till vänster hade också gjort bildspel
med kuliga bilder från en förgången tid..
Lilla syster Marita (min jämnåriga kusin) och jag hävdar dock att
vi är betydligt yngre typ max 27....
På somrarna när vi var små var jag en del hos dem,
Gissa om det var kul smyga på storasystern och hennes pojkvänner.
Tror dock inte Astrid uppskattade det lika mycket som oss, fniss.
 
Natten blev sen, eller kanske man ska säga tidig..
Framåt halvfyra först tog vi promenaden på tomma gator,
bort till deras hus samt vår husbil.
 
 

Kommentarer

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0