Blev jag klokare?!

..av gårdagens ögonundersökning.. Nää,  skulle inte tro det.
Saken blev inte bättre av att läkaren hade med sig en praktikant,
och att de oavbrutet pratade på sitt språk. 
dessutom utstötte praktikanten en massa"bekymrade" (min tolkning)
-Åhhhhhh, åhhhhhh! 
Den utlovade översättningen kom i slutet och skapade än mer frågetecken.
Det vi dock var eniga om var att jag har väldigt torra ögon.
Kändes dessutom som jag var ett UFO som inte använde ögondroppar.
JAG sökte ju liksom inte för att jag hade ögonproblem,
jag var ditremiterad från reumatologen.
Veck på bindväven.. 
En kronisk inflammation i körtel under ögonblicket, om jag fattade rätt.
...vanligt vid sköldkörtelproblem... Lära mig leva med...
..och droppar tre gånger per dag i 3mån..
..sen räcker det nog med två gånger per dag!! Jippie, vilken skillnad!
Fast det där med sköldkörtelproblem hängde jag inte med på riktigt,
är åtminstone inte behandlad för detta????
Visserligen autoimmunt det med, och förstorad struma har jag,
men som sagt värdena håller sig bra utan medikamenten.
 
Men munnarna var uppåt när de berättade att det ännu inte var,
några tecken på grå Starr -alltid något!
 
Men den där frågan om varför hörde de aldrig,
utan sa att det var vanligt att man inte blev helt hjälpt av operation..
som den jag gjort.. Fast....
det var en vanlig skelningsoperation sa jag lite vilset...
 
Hänger ni med?!
-skulle inte tro det va?! Men lugn, det gjorde inte jag heller!
 
Som väl är skickas nu detta till min reumatolog så då hoppas jag på mer info.
 
 
Tack och lov hade jag trevligt sällskap!
farmors flirtlisa

Kommentarer
Postat av: Diana

Riktigt hängde jag nog inte med... men det var ju skönt att de inte hittade nåt alamerande!

Svar: Ja, det får man vara tacksam för!
farmor

2013-03-13 @ 08:59:20
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Tina

Usch så oförskämt att stå och prata på sitt eget språk inför en behandlande patient. Inte okej för fem öre. Hoppas du får ett redigt svar från din ordinarie läkare.

Svar: Kändes inte helt bra.. Ångrade sen att jag inte sa något -typiskt mig...
farmor

2013-03-13 @ 09:05:58
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Får de verkligen göra så - diskutera i patientens närvaro på ett annat språk??? 8-X

Att vara torr i ögonen kan ju vara väldigt obehagligt, så nån slags ögondroppar kan nog vara värt att testa. Det är inte så komplicerat att ta såna, om det nu är nån tröst... <:-)






Svar: Har tagit ögondroppar i perioder innan, så det ska säkert gå bra.. Men... ;)
farmor

2013-03-13 @ 09:36:01
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Förstår verkligen att du börjar bli irriterad - och inte bara i ögonen! <:-)

Och väderleken piggar inte upp det minsta, nu bryr man ju sej definitivt inte om hur "ljust och fint" det blir med nysnö... :-(~ För ett år sen hade vi tydligen en släng av "nästan sommar" nu, insåg jag när jag kikade tillbaka i mitt fotoarkiv för en stund sen.

2013-03-14 @ 08:25:05
URL: http://annakk.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0