Kontraster....

har funderat en del på det där med camping.
Vad är det som får oss att bunta ihop oss tätt, tätt på campingplatserna
Så vida skiljt från hur vi lever i vanliga fall
När våra barn var små hände det att vi tältade några gånger,
fast ingen av oss varit vana vid camping när vi växte upp.
Ungarna tyckte det var jättekul, och vi klarade allt av några dagar,
men med stigande ålder kom lite av bekvämligheten in.
Vi började hyra stuga istället, oftast långt i förväg,
nästan varje gång slutade med att vår vecka regnade bort.
Det hör ju till saken att vi bor på landet i ett relativt stot hus,
med en STOR trädgård och många många hektar mark och skog.
1,5 km till närmaste granne dessutom...
Ändå har vi kommit att gilla detta med camping,
Numera kan vi dra iväg när och vart vi vill och kan.
 Knö ihop oss i vår fina husbil, prata, mysa och leva compact living.
Långa promenader, göra saker tillsammans ha TID för varandra.
Sen lika skönt komma hem igen, uppskatta vår frihet på landet,
Den fina naturen, närheten till barnbarnen...
 
Japp, vi har det bra! Tar vara på stunden och vår tid här och nu!
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Ibland är jag sugen på att testa camping och ibland inte. Gillar tanken på att vara fri och kunna bege mig varsomhelst. Ogillar tanken på att kissa och duscha på offentliga toaletter. :)

2013-05-11 @ 22:47:42
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Tina

Så sant som det var sagt.
Att ta vara på tiden tillsammans.
Njuta av alla små och stora händelser.
Att göra det man känner för stunden och
då passar det bra med att ha en husbil
att ta sig dit man känner för.
Kram

2013-05-11 @ 23:00:48
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Jag avskyr campingplatser. :-)

Eller snudd på iallafall. Ungar som skriker och hundar som attackerar - och husvagnsgrannar som ska komma över och prata så fort man stiger ur sin egen vagn. För att inte tala om allt grillos och festande... ÖRK!!!

Jag ska aldrig nånsin mer ha husvagn - tacka vet jag husbil, så man kan campa ungefär precis var man vill. :-) Och även om man står på en populär ställplats, så håller husbilsfolket en helt annan distans till sina med-campare än vad husvagnsfolket gör. Det uppskattar jag!

Nu låter det som om jag är mega-super-duper-asocial, men det är jag faktiskt inte. Men åker ju ut för att i första hand umgås med maken, och inte med en massa annat "löst folk". :-) Och så vill vi kunna bryta upp tidigt på morgonen, och inte behöva vänta på att receptionen ska öppna klockan 10 så man kan checka ut... <:-)

Svar: Kanske därför vi håller till på campingar i maj-juni och august-september.. INTE mitt på semestern (utom till kompisar då..) Peppar, peppar har vi aldrig blivit påhoppade av några grannar, inte ens på helgkvällar. Måhända vi är för tråkiga ha, ha.
farmor

2013-05-12 @ 08:52:49
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Marie

Jag tror det är friheten, det kravlösa som lockar.
Camping är härligt!
Svar: ja, Bruce rockade rejält, magiskt! Även om jag inte är nåt riktigt fan så håller jag med din man.
Kram

2013-05-12 @ 10:50:57
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: camilla

Vi äger inte ens en husvagn. Men det ser sååå mysigt ut att campa.
Kram!

2013-05-12 @ 12:06:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Freedomtravel

Det finns en massa olika aspekter på det här med camping... När vi reser med barnen (som inte är så små nu då) så kan jag hålla med om att det handlar mycket om att vara tillsammans. Vi umgås på ett annat sätt än vi gör hemma. Spelar spel och sånt :)

Många husbilsmänniskor vekar tycka illa om campingplatser, men det jag gillar med husbil är att man kan välja: fricamping, ställplats, camping. Jag tycker att det beror på tillfället. Om jag vill strosa runt i en stad är ju en central ställplats perfekt. Men ibland vill vi ha lite natur och samtidigt tillgång till el. Då passar en camping bra. Många campingar ligger ju väldigt fint!

Svar: Japp, valfriheten är klart bäst. Vi hade planer på att ta oss resande upp genom landet men en inflammation i svanskotan sätter stopp för långt sittande. Därför tar vi oss bara lagom långt bort och sen stannar vi några dagar.
farmor

2013-05-12 @ 18:30:33
URL: http://www.freedomtravel.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0