Fortsatt kalasande

Igår var det firande av mannens syster som fyllt 60 år.
lika bra fortsätta med festande när man har andan uppe.
 
Ett litet nätt och behändigt kalas,
nio personer allt som allt.
 
 
Idag har vi varit i stan och ekiperat oss inför vintern, 
en dyr historia. Men varma tåliga kläder på mitt jobb är ett måste.
Inte klokt egentligen att det inte finns något bidrag,
när man behöver både regnkläder och vinterkläder/ stövlar.
För ute är vi i alla väder flera timmar per dag.
och att köpa billigt lönar sig inte,
Det fick jag erfara förra året då det blåste rakt igenom,
fick plocka fram en gammal varm Everest jacka istället
 
Nu tänkte jag/vi med förnuftet och inte plånboken, fniss.
 
 
 
 Jag en mörk plommonfärgad parkas från Cappuccini,
och mannen en pälsfodrad skinnjacka från Legend
 

Kommentarer
Postat av: Synnøve

Godmorgon på dig.
Små, nätta och händiga kalas är bäst.
Blir inte så mycket styr då. Sen hinner man prata och ta sig av alla när man inte är så många.

Det där med höstkläder är viktigt. Finns inget värre än att gå ut och frysa! Eller bli genomvåt!
Så jag har gjort som du. Satsat på några få, men BRA och lite dyrare skor och kläder. Det lönar sig i längden.

ha en fin måndag nu.
Kram Synnöve.

2013-09-23 @ 05:38:49
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: camilla

Ett STOORT grattis till60 åringen!
Köpa billigt=köpa dyrt, säger Gubben. Ligger kanske nåt i det...
Kram!

2013-09-23 @ 09:30:45
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: "LillaSyster"

Snygga jackor! (Men inte kul att förstör dem på jobbet. Här i stan håller nog kommunen med jackor, för då man passerar förskolegårdar så har personalen enhetlig klädsel med tryck på ryggen tex: Omtanke som känns. Ja något sådant står det finna andra varianter också.)

2013-09-23 @ 15:08:16
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Snygga jackor & härligt fotookollage ... Smörgåstårtan ser ljuvlig ut<3
Grattis till 60-åringen mé såklart :)

/Kram Annmi

2013-09-23 @ 17:38:25
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0