Så var man ett år äldre

Tre år sedan man fyllde 50, tiden går.
Igår var det ett lugnt firande,
bara mannen och jag som åt lite gott.

Fick en fin bukett rosor och en ny smidig kamera av mannen.
Sen kom min farbror och grattade med tulpaner, 
det rörde mitt hjärta.

Idag började dagen fastande,
 lite prover som skulle tas efter tablettändring.
Jag hade även en läkartid för koll av min  hälsena som krånglat mer än vanligt.
Såg inte bra ut alls tyckte han, väldigt inflammerad så remiss till ortopeden och sjukskrivning. Att det ALDRIG kan vara lite lugnt. Dessa ständiga inflammationer i leder och senor den där " Sjögren" och jag är inte några bästisar 
Fick ett litet mindre bryt,
Så enades om att jag skulle kunna jobba halvtid iallafall...


Kommentarer
Postat av: Aurora

Har du Sjögrens syndrom ? Ta det lugnt och ta chansen att vila upp dig. Kram

Svar: Ja, ett jäkla skit. Men som alltid pappa sa - det finns de som har det värre.
farmor

2014-02-27 @ 06:36:30
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Men vad tråkigt att det ska behöva till en sjukskrivning nu igen. :-( Hoppas innerligt och håller tummarna för att det kommer att funka för dej att jobba halvtid!! :-)

Läste nedan om att Bailey hade käkat upp en strumpa - så hoppas att den nu är återfunnen på det önskade sättet!?

Kram-kram!!!

Svar: Tror det hjälper en hel del korta av dagarna.
Och nej, ingen strumpa synes än... Men pigg och glad äter och bajsar som han ska. Någon sa det kan dröja en vecka.. Tror inte vi kan missat
farmor

2014-02-27 @ 07:40:21
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: "LillaSyster"

Visst är det trist att vara sjukskriven, men glöm inte bort att lyssna på kroppen nu när du jobbar. Kram kram

Svar: Jag tar det stilla, mår bäst om jag kan jobba lite
farmor

2014-02-27 @ 08:57:55
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Ett stort grattis i efterskott :)
Blommor gör än alltid gott. rosor och tulpaner vad härligt. god mat är inte heller dumt. Ja, du vet ju vad jag tycker om kamera haha den bästa uppfinningen :)
Sen kommer vi till den mindre bra och tråkiga delen... Hoppas att du hittar en balans i din tillvaro som passar just dig.
För länge sedan gjorde jag ett studibesök hos en tjej som var blind som hade en klädbutik. Mycket duktig på det hon gjode. vet inte om det är samma tjej. Men det var här i Stockholm.
Ha en fin fin fredag många kramar från mig

2014-02-28 @ 05:45:48
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Znogge

Grattis igen! Ja, tiden rasslar på. Snabbare än snabbt...

Kram

2014-02-28 @ 06:30:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Herr Nilssons Fru

Grattis igen gamla kvinna..hihi...!!
Men vad trist med dina åkommor. oh sjukskrivning, blä o fy. Jag vill ha ett trollspö, jag har önskat de hela livet, ett trollspö som kan få bort sjukdomar och annat skit som angriper människor.
Ha en skön o avkopplande helg.
Kramiz

Svar: Hur var det nu.. Vem var äldst av oss ?! 😉
farmor

2014-02-28 @ 08:22:42
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0