Avkopplande helg -med nattligt besök

Helgen inleddes med ryggont och ledig fredag.
Assistenten Moltas med öroninflammation sällskapade med farmor.
På kvällen anlände dottern från Halmstad,
 
Gjorde lasagne, och invigde nya matsalsbordet.
Det är ju tur veckorna rullar på fort,
hembesöken lär väl inte bli oftare efter Stockholmsflytten om 2 v.
 
Lördagen var ryggen än lite sämre, men med ryggkorsett på,
hjälpte det sig lite eftersom, tack och lov!
Inga måsten och tog dagen som den kom, pratade och umgicks.
På kvällen förflyttade ungdomarna sig bort till brodern med familj.
Själva fick vi besök av ett par vänner, en lugn trevlig kväll.
Fastnade i min pappas gamla klippböcker efter maten.
Många minnen och händelser vi kände igen, innan de begav sig hem.
 
Vaknade av dotterns "tjut" vid 01.30 tiden (de promenerade hem)
-Mamma, pappa, det är tre hästar i trädgården!!!!!
Va?? Undrade vi lite sömndrucket och pappan undrade om det inte
möjligen var älgar...
-Nja.. sa dottern i såfall har de täcken och reflexer på sig...
 
Väl uppe konstaterade ju även vi att det var HÄSTAR
och inte bara tre utan FEM!
 
Väckte upp två familjer innan vi kom "rätt" och följande konveration utspelade sig:
-Hej, Fredrik det här är Anders.... som ringer och väcker er mitt i natten..
jag bara undrar om du har alla hästar hemma?!
Det hade han då inte, fniss åtminstone inte några "riktiga fyrbenta"..
Så det blev en snabb utryckning med bil och släp i natten.
 

Minstingen i gänget fick vi låna en stund,
medan Fredrik skjutsade hem två, och frun promenerade med två.
 
Vilken HIMLA tur dottern tittade ut genom fönstret precis som de kom hem.
 
I eftermiddag har vi firat svärdottern Maria,
med supergod mat, ute grillat kött, hasselbackspotatis och sallad.
 
och Vildmarkstårta inte att förglömma
Den är VÄL värd en lactos-tablett!
Dock blev det inget kort på födelsedagsbarnet,
 som vanligt fastnade småprinsessorna så mycket lättare!
 
Sonen instruerade mamman i ett tredimitionellt spel,
som alla tyckte var SÅ fantastisk upplevelse..
MEN tyvärr mitt brytningsfel gör att jag inte får samma effekt.
Min förväntansfyllda min fastnade i alla fall på bild, fniss.
 
 

Nu är vi hemma igen, nöjda med hela vår helg. Ryggen är lite bättre,
blodtrycket gick igenom besiktningen i Torsdags em.
NU ser jag fram emot en bra vecka (fortfarande 50% sjukskriven)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken tur att dottern kom just då så att det blev ett lyckligt slut på hästfronten!

2014-01-19 @ 19:39:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Aurora

Men det var ju en kul natt. Den kommer ni att minnas länge. Kram

2014-01-19 @ 21:37:06
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: "LillaSyster"

Inte är det lugnt på landet..... händelserikt värre. Ja nu slutade det ju lyckligt =)Krya på dig. Kram

2014-01-20 @ 20:11:47
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Decdia

Vilket drama! Här hade också fått vara hästar i trädgården, kanske att jag gömt undan en innan jag ringde efter räddning. ;)

2014-01-20 @ 22:46:11
URL: http://www.decdia.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0