Så dumenvis man kan vara...

När man är van att inflammationer och värk cirkulerar runt i kroppen, gör iallafall jag så när nya saker kommer till suckar lite och tänker; ja! ja nu är det DET också...

I nästan två månader sov jag som en kratta.
Somnade snabbt men vaknade efter 2-3 timmar KLARVAKEN.
Kände mig liksom uppstissad utan kunna koppla till något.
I bästa fall hann jag somna en timma framåt 4-5 
och sova en timma till.
Skyllde på än det ena än det andra..

Men då sov du väl lite på dagen undrade många?!
Nix pix, inte en chans, kunde inte varva ner.
Tre, fyra timmars sömn per dygn är inte mycket...
Började få svårt koncentrera mig, kunde inte hänga med på TV
Har ju länge förutom rygg och coccigodiny (svanskotan)
haft ont i nacken MEN det var inte värken som väckte mig.
Periodvis är det ju absolut sämre sömn, men INTE SÅ länge!
Funderade på klimakteriet -kanske jag plötsligt fått problem
Även om jag inte känt något alls innan...

Tills en välvillig kollega la en blodtrycksapparat i knät på mig
NU kollar du upp ditt blodtryck!!!!
Sen vet ni ju att det var väldigt högt.... Fick läkartid på studs

Efter fått medicinen korrigerad (åt redan innan svag dos)
och halvtidssjukskrivning i 2 veckor är det bra igen.
japp, jag gjorde en kompromiss, ville inte vara hemma helt!
(Samt en remiss skickad till röntgen av nacke..)
SÅ enkelt.. vad arg jag blir på mig själv!!!!
Jäkla envisa ÅSNA!

Igår sov jag tre timmar på dagen,
Somnade sen vid tio och sov till åtta idag!!
Med bara upp och kissa runda.
All uppdämd trötthet

Jag drömmer igen RIKTIGA drömmar härligt!
Vet inte riktigt när det försvann.

SÅ ni med plötsliga långvariga sömnproblem,
HAR NI kollat ert tryck?!







Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Vad härligt att du löst de!!! de e ju bedrövligt när man har åkommor man inte vet varför. Gutt gutt...
Hoppas jag med får lite svar på torsdag....nervös, spännande, förhoppningsfull. Ska gåtan lösas :)
Har börjat gympa träna de gör gott - helt underbart gott.
Kramiz

2014-01-21 @ 10:31:40
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Inger Rozén

HEJ!
inte bra när man inte får sova ordentligt.Skadligt för hjärnan har jag läst.
Visserligen har jag också jobbigt med sömnen,får gå på toa flera gånger.Brukar säga att det tillhör åldern.
Kram,Ingeri Örebro

2014-01-21 @ 11:47:31
URL: http://Chintohs.blogspot.se
Postat av: moi

Det var ju skönt att dina sömnproblem gick att lösa!
Jag har haft (har ibland) liknande problem och medicinerar för blodtrycket. Så det kan alltså var uppåt när jag har svårt med sömnen??

2014-01-21 @ 16:45:12
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Znogge

Visste faktiskt inte att det kunde spela in. Mitt tryck var helt ok senast så det får jag nöja mig med. Skönt att du vet nu.

Kram

2014-01-22 @ 06:31:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: "LillaSyster"

Skönt att du kommit tillrätta med problemet. Jag tror att vi är många som är som du, ah, tillfälligt det ordnar sig. Och man kan ju inte springa på vårdcentarlen för allt heller. 1177 är ett bra nummer att ringa och rådfråga när kroppen inte riktigt beter sig som den brukar. Underbara sköterskor som sitter där och talar om vad och hur man ska göra. Vila dig nu och gör saker du Vill och orkar då du är halvt sjukskriven. Kram

2014-01-23 @ 12:09:56
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: Maria

Tur du har en bra arbetskamrat som visste på råd. Jo det är nog så att man väntar lite för länge ibland med att ta reda på vad orsaker kan vara till hur man mår.
Ha en jätte skön helg/kram

2014-01-24 @ 14:06:58

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0