Valborgshelg

Ledigheten började med återbesök på Vc,
Kan ni tänka er trycket var mycket bättre, 150/80
När jag började låg undertrycket över 100...
Vilket innebar att jag slapp sätta in mer medicin.
Däremot tyckte hon inte mina fingerleder såg bra ut,
Högertummen har jävlats under ett par veckor,
Troligen blir det ett nytt besök på Reuma..

Nåväl.. 
Valborgsmässoafton därtill vår 35 åriga förlovningsdag
Avslutades mycket trevligt ihop med grannarna.
Först vårstädning nere vid sjön, därefter gemensam fest
Grill, och valborgsmässoeld







Detta år var vi 27 stycken i varierande åldrar!

Gårdagen var lugn, 
idag däremot har jag både bakat lite och förberett
lunch tills imorgon, där familjen bildar ett rejält arbetslag
nere vid vår lilla stuga vid sjön.
Altantak ska bytas, lite bräder behöver sågas till
och allmän skurning och målning.
22 år har satt sina spår.
Det rent fysiska jobbet får jag stå över men
ser istället till att ingen behöver gå hungrig,
samt hämtar dottern o pojkvännen vid tåget.
Dagen avslutas sen med grillparty för alla familjerna.

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg



Kommentarer
Postat av: Aurora

Bra att det går åt rätt håll. Ta det lugnt och njut av dagen tillsammans. kram

2014-05-02 @ 18:35:17
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Skönt att de börjar få ordning på trycket. Betyder mycket för hälsan.

Kram

2014-05-03 @ 10:03:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Maria

Ni ser ut att ha en fin gemenskap med era grannar, tänk vad allt går lättare när man är fler. Det var ju gott att blodtrycket hade vänt å blivit bättre, kroppen mår inte så bra av sådant där högt tryck.
Kramizar

2014-05-04 @ 10:36:50
URL: http://www.torparmor.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0