Florida

Längesen denna blogg blev uppdaterad men nu är det ju ett måste. Mannen min och jag gör tillsammans med vår dotter, blivande svärson och hans mamma vår livs resa! En resa som vi vetat om sen i somras. 


Vi föräldrar är så glada för att få uppleva detta med er, Idalinn och Antoni

Vi har sett bilder från huset, som sett fantastiskt ut. Men inte kunde vi ändå föreställa oss HUR fint och underbart det ligger. Man tror man drömmer.

Vår resa började redan i måndags med tåg till stora staden och övernattning hos de våra så vi sen kunde åka tillsammans till Arlanda där även Antonis mamma Lotta mötte upp. 

Flyg till Helsingfors och sen mot Miami


En resa som funkade till fullo tack vare våra beresta "barn" 11timmar var dock inte helst smärtfritt trots jag fick ut ett hjälpmedel från kommunen luftfylld "rochakudde" för min elendiga svanskota.


Allt gick bra tills det var dax hämta ut bilen som var förbeställd. Inga bilar kvar tyvärr i den storleksklass vi beställt.. 2,5 timme senare lyckades vi dock få tag på en och vi kunde fortsätta vår förd till Pompano beach 40 min bort. Klockan hade då hunnit bli 2.30 på natten och vi hade varit igång i dryga 24 timmar utan sömn. Men vi var lika glada för det, inga sura miner.
Bilden nedan från i natt

Sömnen blev väl inte var den borde, men ett par timmar blev det för egen del. Spänning och nyfikenhet på vår boning gjorde att undertecknad simmade runt i egna poolen redan klockan 7.30


En dag som började med frukost handling 20 min bort -och övrig handling. Sen sol, bad och relax på vårt underbara poolområde.

Ikväll gör vi det enkelt för oss, om en stund får vi hemkörd mat.

Det ska "va gött o leva"...


Kommentarer

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0