Moltas spekulerar

Idag var det Moltas tur vara med farmor o Kristin vid Grunnen, det var många som badade.
Nästan lite trångt tyckte vi och gick o gungade en stund istället. Moltas har full koll på bröllopet;
Här ska vi gå säger han o visar, vi strör bladen ni sitter i bänkarna. Men inte bada i fina kläder.

Moltas badar

-farmor! Var gjorde du av geten??
Va?? Vilken get??


-Geten som satt på Trojas öra...
(Han menade en fästing)

Han ser  fram emot den stora dagen när han o Adam ska vara brudnäbbar
Kan nästan se bilderna i hans huvud , hur han tänker sig detta...

-vi ska strö bladen framför Mia o Deas som de ska "hoppa på"..
Funderar en stund;
-Farmor kan du strö bladen när jag fyller så jag kan hoppa?!

Kommentarer
Postat av: Synne

Tjosan på dig i regnet.

Japp, det är som vanligt, ingen förändring alltså på den fronten.

Det är så kul att upptäcka att man faktiskt är saknad av sina bloggvänner. Men jag är likadan när någon av mina favoriter har bloggpaus. Även om jag har bloggkoll så kikar man in för att se om det hänt något nytt...

Man kopplar av när man sitter och läser och skriver som du säger. Det är nog ett bra sätt att stressa ner.



En intensiv treåring kan suga musten ur vilken som helst person. Har en här på gården med.

Hans far (vår hyrsevärd) frågade honom vem som var chefen här på gården. Utan en sekunds tvekan kom svaret. Statsmininstern....

Så jag vet hur du har det. Njut av förberedelserna till den stora dagen nu. Jag håller tummarna för vädret.



Nu ska jag ut i regnkläder och stövlar. Det är ju lite skönt med regn oxå då hehe...

Kramen vännen.

Synne.

2009-08-09 @ 17:18:27
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Znogge

Så mycket roligt ni har att se fram emot! Min syster gifte sig för två år sedan och då var flickorna tärnor. Ett underbart bröllop! Men det är ju så glada tillställningar!

Kram

2009-08-09 @ 18:08:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: MISSEXTRA

hur är det med dig idag då?:)

2009-08-10 @ 00:30:24
URL: http://missextra.se
Postat av: Nilla

Så go och snusförnuftig han är Moltas. Och jag kan tänka mig att det snurrar runt en hel del undringar och tankar i hans huvud inför den stora dagen.

Hoppas att det ordnar upp sig med datorkrånglet.

2009-08-10 @ 17:11:12
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Helen

Hahaaa, de är för roliga de små. Skulle vara intressant att få veta hur tankegångarna går en del gånger... Min brorsa gifte sig i vintras och hans yngsta dotter (4år) är en liten filosof. Den här gången sitter hon vid middagsbordet och funderar lite högt och säger tillsist: "Ja undrar om pappa ska på det dära brölloppet"

2009-08-11 @ 15:59:58
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0