Laddar för Lucia imorgon

Det är inte var dag Sveriges Lucia sänds från vår stad. Ännu mindre vanligt känna Lucia.
Men i år faller det sig så. Ellen-Maria kommer från "vårt" lilla samhälle. Hennes mamma
har varit lärare åt alla mina barn.. Plus att vi känner dem privat också. Hennes moster är
en av våra närma vänner!! Så självklart kommer vi att bänka oss framför TV-apparaten!!

 Bild Smp

Luciaklänningen är specialgjord på Esteiska programmets textilavdelning, den har hand-knypplade
linnespetsar vid krage och manchett, mönstret (värendsudd) hämtat från lokala hembygdsdräkten.
Och bandet runt midjan är också hämtat från Värendsdräkten, dekorerad med Smålandsväv, vävd
och skänkt av Alfhild Niklasson (fd vävlärare). Ja ni ser jag har läst på min lokala läxa!! (Tack Smp)


Kommentarer
Postat av: Anki N

Lucia ja, mysigt. Ska försöka få en stund över i morgon o besöka kyrkan där vår lucia finns. Det är otroligt vackert med lucia. Men vad är tomten idag, sover han eller? Här vräker snön ner o har gjort någon timme. Hundarna är lyckliga, hästarna har fått snöspel...oppss!!

Kramiz Anki N

2009-12-12 @ 10:24:13
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Margaretha

I morgon bitti sitter vi bänkade framför tv:n.... Barnen och mina föräldrar kommer hit.... det har blivit en fin tradítion att vi samlas på luciamorgonen.... Gott när det inträffar på en söndag....

Kram på dig

Margaretha

2009-12-12 @ 10:57:10
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Sussi

Det var många år sen jag tittade på Lucia på tv:n. Vilken tid går det? Antagligen blir det till att ställa klockan om man vill se det ;-)

Får kolla upp det!! För det är ju så mysigt att titta på och extra kul blir det om det är från ens hembygd

2009-12-12 @ 23:54:51
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0