Jag har gjort det....!

Ibland gör man tvärt emot sina föresatser, som det här med vaccinationen.
Hade nästan bestämt mig för att inte ta sprutan. Men sen tänkte jag lite mer
på mina små bytingar på jobbet som är för små för att själva få vaccination.
Och efter att dessutom pratat med sjuksköterska som varmt rekomenderade
mig att göra det även för egen del, pga av den autoimmuna sjukdom jag har.
så resonerade jag så här: Om de händelsevis hade en dos över sen igår fick
det bli så när jag ändå skulle dit o ta mina reumatikerprover på förmiddagen.
Och tänka sig en dos var precis vad de hade så då slapp inte farmor undan..
De vanliga vaccinationsdagarna är annars bara tisdagar och torsdagar



Syns nu inte mycket ännu mer än en liten prick på armen.
Men känner att det börjar göra ont i den precis som det "skulle"
Nu är det bara o vänta o se om jag tillhör de som får feber av den,
samt blir dålig. Skulle väl bli mer förvånad om jag klarar mig tror jag.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja det är ett dilemma, det här med vaccinationen. Ska jag, eller ska jag inte. Skräckpropaganda i tidningarna var dag, man blir lite rädd. Men som sagt man kan ju utsätta andra människor för smitta om man inte tar sprutan. Och jag har ju små barn omkring mig både hemma och på jobbet. Och på jobbet är det ju dessutom svårt sjuka barn. Sen har jag ju gamla pappa också. Så, det kanske blir en spruta till slut. Men vi skulle få på jobbet, men det händer ingenting, konstigt när man jobbar på sjukhus.

Hoppas att du inte blir dålig nu.

2009-10-28 @ 19:16:38
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag ska ta min vaccination idag.

Eftersom mitt imunförsvar tas ner av mina mediciner så får jag inget bra skydd men jag gör som reumatologen rekomenderar.

Mina reumaprover är negativa trots att jag har en ganska så aggresiv form av sjukdomen.

Hoppas att du slipper biverkningar nu.

Kram!

2009-10-29 @ 08:23:19
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hos mig syns det inte ens en prick!

Men aj va ont i armen jag fick men det har redan släppt!

Ingen feber..men lite huvudvärk.



Sen har jag väl lite resfeber...haha. Ha det gott vi hörs, kramen

2009-10-29 @ 08:31:49
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag ska åka och ta den nu men jag räknar med att få alla biverkningar som finns....feber,ont i armen mm.

Då kan det bara bli bättre.=)

Kram!

2009-10-29 @ 08:49:59
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Susanna

Tog min förra onsdag och har inte känt nåt speciellt mer än att det är lite svullet och rött och inte alls ont i armen...:) Kram

2009-10-29 @ 22:20:29
URL: http://susannastankar.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0