Hummer premiär

Idag startar hummerfisket i bohuslän, jag har fått bildbevisen att burarna är i!
Storfiskarna; Roland, Pelle o Susanne har varit uppe i ottan o lagt ut alla burarna.
(Om du klickar på länken kommer du till ett klipp från i somras o kräftfisket)







Den här trevliga inbjudan fick vi i brevlådan i sommras; gissa om vi ser fram emot helgen.
18 fiske o partysugna Smålänningar beger sig till Gullmarn för en trevlig gemytlig helg.



Och nu vet jag första resultatet: 4 Hummrar i första kollen, men en mycket blåsig sjö
så alla burar kunde inte kollas. Så nu kan vi vara lugna Hummern är garanterad!!


Kommentarer
Postat av: engelsson

Det där lät jättespännande..det hade jag gärna provat på men jag e lite skraj för o vara ombord på båtar..allt från ekor till finlandsfärjor..hrrmm Ja Shirley Jackson kan du gott offra lite tid på..du blir inte besviken

2009-09-21 @ 19:37:57
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så spännande att få göra något sådant. Det har jag aldrig provat.

Kram Ingrid

2009-09-21 @ 22:59:17
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tänk var ens mms kan hamna! Jättekul!

Ett litet förtydligande bara, Vi var ute med tre båtar så Roland var allt med han också. Vi hade var sin båt full med tinor.

Om det inte blåser för mycket så ska Pelle o Roland ut nu på morgonen ock kolla om det är någon goding som gått i! Det blåser så jag tvivlar på att de kan gå ut på sjön men då blir det imorgon.

Kramisar

2009-09-22 @ 07:09:56
Postat av: Znogge

Hoppas det blir en lyckad fångst för alla inblandade!



Kram

2009-09-22 @ 14:06:36
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0