Söndag och lite deppigt

Det är rätt konstigt att vissa gånger är det inte alls svårt när dottern återvänder till huvudstaden.
Sen ibland känns det jättejobbigt..Men nu är hon iallafall på tåget och har nog redan åkt halvvägs.
Kanske att det känns lite tuffare nu när man märker att även hon tvekar lite inför avresan. Den
första förälskelsen till huvudstaden har lagt sig och även hon ser det negativa som avstånd och tid.
Tror nog det blir lite lättare när väl skolan drar igång på allvar igen och våren sakta börjar visa sig.
Resor är inbokade hem och till pojkvännen med jämna mellanrum och både han och jag åker upp
några dagar var då och då. Sista Maj går flyttlasset hem igen inför sommaren och sen får vi väl se.

Men våren har redan intagit mitt kök, alltid något!!

Vår i mitt kök
Hade hoppats på en ledig dag imorgon, men kollegan fortfarande dålig tyvärr.
Självklart ska hon känna sig riktigt pigg innan hon återvänder, hälsan är viktig.
Själv satsar jag på ledig torsdag istället.. Passar ju bra fredagen är redan ledig
 


Kommentarer
Postat av: Anki N

avsked & avstånd är jobbigt...nackdelen med att barn blir stora o självständiga..ler, nåja de vore nog inte så kul o ha dem små hela tiden heller.



Så härligt vårigt du fått det i köket...mumsss



Kramiz Anki N

2010-01-17 @ 20:02:31
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Ser verkligen att du vårat till det så fint!

Min dotter ska börja mäklarutbildning i Malmö i morgon....o den lilla snart gymnasium 8 mil från hemmet!Bara 8 mil men det känns!



Allt gott till dig!

2010-01-18 @ 14:37:18
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad vårfint du har.

Här har inte våren flyttat in ännu.

Våren är alltid en jobbig tid för mig med mer värk än vanligt.

Orken räcker inte alls till men jag måste lära mig acceptera det.

Idag har jag fixat en tvätt och diskmaskin och gjort en promenad med vovvarna.....sen var det bara att vila.

Vi har vant oss med tvåsamheten nu och tycker att det är riktigt skönt.

Men visst saknar man liv och rörelse ibland.....det var mer av det när man hade barnen hemma.

Ha en skön kväll och unna dig att vila.

Kram vännen!

2010-01-18 @ 16:04:18
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Znogge

Borta bra men hemma bäst!

2010-01-18 @ 17:19:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Mmm, att det finns en lockelse i huvudstaden för de unga är kanske inte så konstigt - så har det nog alltid varit!? :-) Men de flesta brukar väl flytta hemåt igen vart det lider - om inte förr så när det börjar bli dags för familjebildning och barn.



Då får vi hoppas att du får ledigt på tordag istället - jag håller en tumme för det! :-)

2010-01-18 @ 17:31:42
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0