Klart pappsen ska få spela kubb!

Uterum
När pappsens sambo sen 28 år (inte min mamma) gick bort förra våren,
blev det en tung sommar för honom. En stor omställning som även infattade flytt.
I hans redan då höga ålder, samt hjärtfel ( fyller 89 i Dec) var det oroligt.
Både för honom och mig som enda barn, och vår familj.
Men livsviljan återvände, denna sommaren mer aktiv än på länge.
Öjabesök
Den goda kontakten med Maj´s båda barn med familjer finns kvar.
Vilket är guld värt både för honom och mig.
Igår var vi bjudna hem till Rigmor och hennes man Jonny.

Och pappa kom med kommentaren; Ibland spelade vi ju Kubb förr...
Först blev det tyst, tog en stund innan vi fattade..
 
-Vill du att vi ska göra det nu?!
-Ja, det vore väl roligt....
Pappa beredd
Vi kunde nog inte titta på varandra riktigt i det ögonblicket..
Men nog blev vi lite rörda, en 89 åring som tyckte vi skulle upp och röra på oss.
Och självklart skulle ju pappa få spela kubb!!
kubbturnering
Det blev en jämn match som slutade 1-1
Mycket tack vare min eminenta spelstil.... (..eller inte..)
Tycker ni jag sitter still?! Oh, nej när jag kastar får man akta sig!
stilstudie
Speciellt bakom.... Jag slår nämligen bakut!!
Förstår inte alls varför mannen var så snabb med kameran.

Oväntat besök fick vi också..
Igelkotten
Av den här taggige krabaten!

Nu är ju Riggan och Jonny ganska luttrade vad gäller oväntat besök..
De har numera ALLTID Gevalia hemma!!
Vintergäst
Man vet ju aldrig vem som knackar på dörren här...
Finbesök
Mitt på dagen mitt inne i samhället/villakvarteret.

Mäktigt!!

Nä, nu ska jag packa ut det sista i husbilen samt äta frukost.
Dags för semesterns sista lilla tripp (snyft)
Vi får se var vi hamnar Öland eller Halmstad...


Kommentarer
Postat av: Tinezza

Ha ha ha Man kan ju undra vem som är äldst i gänget ;) Din pappa verkar vara en krutgubbe :)

2011-08-02 @ 10:10:57
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken härlig pappa du har...får mig att sakna min egen oerhört mycket.



Skön stil du har ..hihi



Kram kram

2011-08-02 @ 12:04:18
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Vilken härlig liten historia, trots allt...=)

Oj, vilken fin bild på ditt hus! Härligt!

Nå, vam vann kubben då...? ;)

Kram och godmorgon vännen!

2011-08-03 @ 09:52:57
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Förstår väl att han vill spela kubb. Det är ju ett himla skojigt spel och alla kan vara med.

Jag är så impad över din far som är så pigg. Hoppas att han får finnas hos er i många år til.

Nu ska jag ut på verandan en sväng. Njuta av solen lite til. 25 grader varmt ute så det är bäst att passa på.

Kramar går till dig.

Synnöve.

2011-08-03 @ 19:24:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0