Det nya året 2011 är här!!!

Gott nytt år!
Jag börjar med att tacka våra allra bästa vänner för ett fantastiskt nyårsfirande!
Många är åren vi firat tillsammans, (förra året gjorde vi en avstickare till Bohuslän).
Från början med hela barnaskaran med, fanns år där borden var dubbla och långa..
Och huset var ockuperat från källarvåning till övervåning med glada skratt..
Nu är alla barn utflygna och kvar var vi fem par i ett tämligen lugnt hus :P...
Årets meny
Firandet börjar redan på eftermiddagen medans vi gör maten tillsammans.
När vi var som flest rullade vi på 2-3 familjer åt gången som fixade och donade.
Nu ryms vi alla. Och värdparet som har nog med städning efteråt slipper stå med allt själva.
Damerna jobbar
Här jobbar damerna...
herrarna
..medans herrarna har nog med sitt...

För er kära damer som nu "burrar upp er", kan jag lugna er direkt;
Nej, så är det INTE!! Det var bara ett skämt, som tur är!! Kunde inte låta bli ;)
Hos oss hjälps alla åt!
Männen jobbar med
1,5 timma tog det för oss att anrätta årets delikata meny
(Ingelstakalkonen var dock insatt tidigare)
Den tackar vi vår egen chakuterist för!! Han som annars alltid står för kalvfilén.
För ni vet väl att vi firade ihop med en Svensk mästare?!
Lite stolta är vi allt där, alla vi som känner dem väl!! Bättre produkter finns inte ;)
(innefattar dock INTE kalkon!!-fast den förstås var utsökt delikat den med!)
Dukat och klart
Välkomna till bords!
Alla vi
Alla vi som lät oss väl smaka!!
Alla vi
Många minnen, vin, MicMac kontra Mackmyra.. och glada skratt senare var det plötsligt dax!
Nyårsskål
Och vi avslutar med att önska varandra och alla andra ett Riktigt

Gott nytt år!

Och sms:en poppade in från alla barnen med önskan om ett Gott nytt år,
..och liten tår kom i ögat när orden;" ps ni är världens bästa föräldrar!" kom i displayen!
Älskar er också av hela våra hjärtan!!!!

Skål!
Sen rattade jag bilen på såphala vintervägar mot hemmet, glad jag inte innan visste
HUR halt det var..... Men vi kom lyckligt hem mannen och jag..
Och väl hemma fast timmen var sen, (nåväl tidigt) unnade jag mig ett glas vin!
Ibland har vi sovit över men i år behövde både hundar och vedpannan tillsyn.
Nästa år är det inte min tur att köra (fniss)


Kommentarer
Postat av: Ingmari

Tack själva! instämmer helt med allt du har skrivit, helt fantastiskt med sådana här vänner :)kramkram

2011-01-01 @ 14:29:43
Postat av: Znogge

God fortsättning på 2011!

2011-01-01 @ 17:01:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anki

Var vore väl livet i all sin glans om inte våra vänner fanns?

Grattis - ja till nästa nyår då INTE du ska köra..hihi.



Härliga umgängesbilder.

Go fortsättning.....((har tomten gått i ide igen eller??))

Kramiz Anki

2011-01-01 @ 18:02:09
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Maria

Önskar dig en go fortsättning på det nya året.

Kram från torpet

2011-01-01 @ 20:04:57
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: Ninni

Härligt att laga mat tillsammans..här fixade jag och maken allt, våra gäster kunde slå sig ner till dukat bort=)



Åt ni förrätt två gånger?? (hihi) Mmm såg jättegott ut..stor kram

2011-01-02 @ 10:06:07
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm vilket härligt nyårsfirande ni hade.

Ha ett toppen år nu kära Ingrid!!!

2011-01-02 @ 10:12:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åh, vilket underbart sätt att fira nyår på!! Kul att laga maten tillsammans och så där! :-)



Idag har det frusit på igen, så förhoppningsvis har halkan lugnat ner sej lite grann igen. Solen skiner för fullt så det är synd att sitta här inne vid datorn och uggla... Ska alldeles strax ta mej själv i kragen och gå ut en sväng! :-)

2011-01-02 @ 11:28:01
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: carina

God fortsättning till dig!

Kramen

2011-01-02 @ 11:40:45
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0