Årets drag...

Idag är rent av "farmor" lite sliten, men det var det som vanligt värt!!
Igår roade vi oss som traditionen bjuder på
"årets glöggfest" i "Gamla lanthandeln"
 
 
Ni som följt mig länge har sett bilder därifrån vid andra tillfällen.
Kompisar till oss som äger detta underbara hus,
där det en gång varit lanthandel.
De har på nedervåningen behållit den gamla charmiga affärslokalen 
och genom åren samlat på sig mängder av skatter.
 
 
Man kan aldrig se sig mätt, nostalgihalten är STOR!
För varje år har det tillkommit något nytt.
 
 
Vissa av gästerna träffar man bara denna enda gång om året,
men de flesta är nära vänner till oss.
 
 
Folk i alla åldrar från 19 åringar till några som var över 80..
I bakgrunden kan ni se bilder från gångna fester...
 
 
 
Glögg, goda tilltugg och drycker är som alltid ett givet inslag
 
 
 
Här tar "pigga grannfrun" tag i brändamandel bestyren,
med översyn av kvällens värdinna.
 
 
..och som vanligt blir det alltid värre framåt natten...
 
 
Det skyller jag på TOMTEN!
Fast Lotta skäller skyller visst på "Knallen"...
 
 
Sista bilden bjuder jag på lite extra, fniss
 
 
Är det NÅGON som kan gissa vad mannen gör... och varför..
 ska vi se om jag inte kan trolla fram en liten vinst.
FÖRSTA rätt svar VINNER!
 
Som vanligt har jag INTE lyckats fånga kvällens båda värdpar,
på gemensam bild.. De flänger runt allt för mycket..
MEN tackar Annso, Lasse, Ingmari och Kent för än en oförglömlig kväll!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Oj, så trevlig inredning! Vilken stämning det ger.

2012-12-09 @ 15:59:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Åh jösses vad mysigt det ser ut att vara! Lyllo dig som får festa loss där!

2012-12-09 @ 22:04:27
Postat av: Diana

Men va, hur blev jag anonym? Bah!

2012-12-09 @ 22:04:46
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Oj var tomten med på festen:) fint ställe, tänk vad folk ändå samlar på sig och bevarar - häftigt. Oh kul sedan att de håller fest för sina vänner. Ja jag har ju hängt här ett tag så jag har sett..:)
Gubben din, ja han tar sig in i Ert hus genom källarfönstret för ni glömde ju nycklen...aj aj.

Kramiz

Svar: Så nära sanningen man kan komma... Du får maila mig din adress Anki får vi se vad jag hittar på ;)
farmor

2012-12-10 @ 08:54:08
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Fenixmona

Å`så festligt! Där fattades ingenting och stämningen var på topp förstår jag! Jag gissar att han är på väg in källarvägen för att låsa upp för dig inifrån eller också ska han ner och hämta öl från källaren...Kramiz

2012-12-10 @ 09:30:16
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Eva

Skriv gärna några rader till mig när du ändå tittar förbi!!(Denna text försvinner när du klickar.)

2012-12-10 @ 13:20:42
Postat av: Eva

Hej där! Vilken fin blogg och visst var det som vanligt trevligt i lördags :) Jag gissar att Anders är på väg ner i rökrummet!;)))

Svar: Alltid lika kul, roligt folk och gott att äta. Du kunde ju undertecknat med "din blogg" så kunde jag tittat in hos dig.. ;)
farmor

2012-12-10 @ 13:22:30

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0