Städhelg

En helg utan några måsten,
Ingenting bestämt alls.
Men besök av en liten prinsessa
Har det blivit iallafall.

Sedan alla barn flyttat hemifrån
har vi nu en hel övervåning tom.
Ja, tom o tom där finns mycket,
garderoberna fulla med kartonger.
Både från pappa o sedan dottern flyttat,
Möbler lite här o där..
Nu har vi hjälpts åt mannen och jag,
Tvättat fönster, Städat, flyttat runt 
Plötsligt hade vi en riktigt trevlig lägenhet
Här bor dottern med pojkvän när de är hemma




Nu kan vi nöjda luta oss tillbaka,
så skönt få det gjort.
Så mycket trevligare välkomna gäster.

Mannen har nu semester,
Själv jobbar jag fyra dagar till! 
Sen lediga i två veckor 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det måste kännas jätte gott när ni fixa till de så bra. Då får vi hålla tummarna att vädret blir bra när du ska vara ledig.
Ha de gott/kramen

2014-05-12 @ 00:52:07
URL: http://www.torparmor.blogspot.com
Postat av: znogge

Vi använder ett rum på ovanvåningen så nog känns huset väldigt rymligt just nu. Men från och till får vi kärt besök och då behövs platsen :-)

Kram

2014-05-12 @ 08:24:58
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0