En spännande dag!

och då handlar det inte om att jag vaknade med orolig mage...
Den hade nog andra mer smittsamma orsaker
-smällar man får ta i yrken med andra människor tätt inpå.
 
Nä, klart roligare saker var det,
Visste ju redan igår kväll att läget såg ljust ut,
för att dottern med sambo skulle ro hem "sin drömlägenhet".
Idag på morgonen skrevs kontraktet.
Någon mille fattigare, men en lägenhet i Stockholm rikare.
Inte helt lätt kapitel vet ju de flesta som varit i samma sits.
 
Deras andrahandslägenhet var uppsagd till mitten av april,
och nu löste sig allt med en inflytt i den nya till 1 april.
Det ska bli SÅ spännande att få se den live också,
än så länge har vi bara sett visningsbilderna.
Förstår att dottern och svärsonen blev förtjusta i den.
Men såklart för oss lantisar från de mörka Smålandsskogarna,
är det rena rama fantasipriserna.
Men vi är trygga i förvissningen att båda har bra fasta jobb.
 
Vad hör jag?!
Vill ni ha en sneak peek.....
 


den bjuder jag så gärna på!!
Dock får firandet vänta tills magen
stabiliserat sig igen! 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Så kul med nytt! Men det är galet dyrt idag att köpa bostad, speciellt i storstäder men annars också... Grattis till dottern!

2015-02-04 @ 19:38:48
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Åh! Den ser jättefin ut - grattis till dom!
:-)

2015-02-04 @ 20:11:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Så kul o så bra o så härligt o så är den ju kanonfin med - helt perfekt. De e bara att gratulera dem.
Kramiz
Hoppad du mår bättre också

2015-02-04 @ 20:32:58
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: "LillaSyster"

Wow! Förstår om du vill åka dit och går runt i det mindre slottet live! Hoppas att magen stabiliserar sig snabbt nu. Kram

2015-02-04 @ 21:09:51
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/
Postat av: camilla

Wow ser ut att vara en toppen fin lägenhet!
Krya på dig nu!
Kram!

2015-02-05 @ 08:35:12
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Annika

Den ser ju jättefin ut. Grattis till din dotter och sambos nya kap. Hoppas att du mår bra nu.
Kramelikram

2015-02-05 @ 18:58:21
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Maria

Ja kan tänka mig att den kosta en del men så fin. Hoppas dom kommer trivas där. När man jobbar med människor utsätts man ju för mycke smitta och då speciellt små barnbaciller som kan vara många å envetna.
Kramen

2015-02-05 @ 19:52:58
URL: http://www.torparmor.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Helt underbart att det har löst sej så bra för dem!!! Och lägenheten ser så-å-å fin ut!!! Kan det verkligen räcka med en miljon för den - isåfall har de verkligen gjort ett klipp, känner jag!? 8-D

Hur som helst... Jag har varit med sonen på banken ett antal gånger sen han bestämde sej för att bli husägare, så jag vet hur knepigt det är med lån nu för tiden. Fast jobb är ett måste! Och en procentuellt ganska stor egen kontantinsats också - och det är väl det som är svårast för de flesta att lösa. 15 % på ett hus som kostar 1½ miljon har väl inte många 25-åringar hunnit spara ihop till... :-/ Sen det där snacket om att räntan är låg - det är den ju bara på den del som blir bottenlån. :-( Nåja! Att det här blir toppen för Ida-Linn och hennes sambo är jag helt övertygad om!!! :-D

Och så hoppas jag att du har återhämtat dej efter den där magsjukeslängen!? Jag har åkt på en rejäl förkylning men fick åka upp till sonens hus en sväng i förmiddags och släppa in ett par rörmokare. När jag sa att jag var dålig och skulle åka hem igen och lägga mej ryggade de nästan baklänges. Garanterat att de trodde att jag hade magsjuka!! ;-)

2015-02-09 @ 11:15:06
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Tummen upp för er dotter + pojkvännen en gång till!! :-)

Nu har jag varit uppe i sonens hus igen och kollat om rörmokarna gjorde som jag sa - och minsann, det såg bra ut! Så himla skönt att ha vatten där igen - det fick vi ju stänga av i samband med att köket fick rivas ut för att vattenskadan som var i det skulle kunna lagas. Det har tagit nästan ett halvår att få huset beboeligt, men nu känns det som att det faktiskt snart är inflyttningsklart. Bara jag piggnar till lite till så ska jag sätta igång med storstädning av det - det kan jag göra på dagtid denna och nästa vecka, så får karlarna fixa det sista snickrandet om kvällarna. :-)

Svar: ja, jösses inte lätt klara sig utan vatten!! Är ni färdigrenoverade sen?!😝
farmor

2015-02-09 @ 15:33:10
URL: http://annakk.blogg.se

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0