Livstecken

Kände jag var tvungen ge ett litet livstecken från mig,
tyvärr räcker inte min ork till för bloggen i nuläget.
Jobbar igen, men infektionen slog undan benen på mig ordentligt.
Tre veckor utan att kunna röra på sig,
triggar i sin tur igång en massa inflammationer i kroppen
Den där "herr Sjögren" är inte nådig när han sätter den sidan till.
Har på ren illvilja motarbetat både rygg och nackskott,
(inget gevär iblandat :P) under veckan som varit.
Med högre doser inflammationshämmande, triggas magen...
Inte blir en värkbruten kropp bättre av blåst och kyla.
Försöker hitta balansen med rörelse, sjukgymnastikövningar,
medicinering och vila.. samtidigt jobba..
Är i detta nu väldigt glad att det är helg, och hoppas på lite återhämtning.
 
Som ni förstår blev det inte mycket av den där semestern,
dagarna gick och orken fanns inte.
Gubben däremot fick två veckor med skogsarbete,
istället för lata dagar -något han trivs med.
 Förra helgen däremot tog vi oss en miniweekend med husbilen,
-den första för året.
Skönt att bara att få andas lite havsluft!
Slippa se allt det eftersatta därhemma.. Bara komma iväg.
 


Som pappa brukade säga;
Det finns de som har det så mycket värre,
så ska väl inte gnälla för mycket...
Men ibland blir även tålmodiga jag, trött på min besvärliga kropp!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja jag är också trött på min besvärliga kropp. Sjukgymnastik och akupunktur flera gånger i veckan. Men som sagt...finns de som har det värre. Kram

Svar: Ja, trött blir man. Mest ledsen över att inte orka vara "social" och att behöva tänka och ha strategier hela tiden 😔
farmor

2015-05-30 @ 03:50:21
Postat av: "LillaSyster"

Stackare.
Men skönt att ni kom iväg på en lite tripp i alla fall. Krya på dig. Kram

2015-06-02 @ 16:17:47
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0