Lite köksbilder var det...

I vårt hus det vill säga mitt föräldrahem, bodde under min uppväxt min farmor och farfar på övervåningen. När sen de båda var borta övertog jag våningen. Likaså gjorde våra barn detsamma under en tid. Sen 6-7 år har gubben och jag huserat ensamma i huset och övervåningen har gapat tom Tills för två år sedan när jag tog upp mitt gamla syintresse. Så förutom gästrum mestadels Stockholmsdottern med sambo's har jag ett klipp och syrum.
Sen jag började med vinyltryck behövdes en press som i sin tur behövde jordat uttag och plötsligt kom köket till användning också. Lite färg har det fått genom åren och jag tror minsann någonstans i arkivet finns bilder på den uppfräschningen. Nu kände vi att det skulle tas tag i lite mer, vad det gäller inredningen har vi dock behållit det mesta. Kompletterat med mer underskåp och bänkskiva, vitmålat tak, tapetserat och målat över allt det GULA. Lite jox har vi kvar, lite fogar i kaklet, nytt golv vad det lider.. Klart nöjda är vi, toppen med en händig make!
 
 
Vinklar och vrår är det, och ett litet mysigt kök
 
Här fattas en svart list framtill.. Och handtag..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va kul att du fått en egen vrå till ditt pyssel.
Kan bli många trevliga timmar där.
Ha de gott/kram

2016-01-11 @ 22:43:14
URL: http://www.torparmor.blogspot.com
Postat av: "LillaSyster"

Snyggt! En egen ateljé =) Kan tro att det kommer att bli många timmar där nu när det är så nytt - man vill ju liksom bara vara där och njuta. Ha en fin dag! Kram

2016-01-13 @ 08:15:33
URL: http://mittskogsliden.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0