Våren är här!!

Äntligen kan vi ana att våren kommer även i år. Alla vaknar till liv både vi människor och naturen. En tidig fredag morgon ser jag ut över ett något "kyligt" landskap. Ser ångan stiga från marken med solens snart värmande strålar. Hör tranorna som gör sin sedvanliga morgontur över Hökalunden och det tom luktar vår!!
Underbart, härligt och framför allt uppiggande!
Med kaffemuggen i ena handen tar jag ut hundarna o sätter mig en stund på trappan i bara linne (fy, farmor!)
Vet att om någon timma kommer verandan o solstolen vara ett givet tillhåll. Det där med fredagsstädning hoppar vi idag trots jag ska ha gäst ikväll... Tror inte han bryr sig om det i allafall..
Idag är det första riktiga "njutardagen" ledig och VÅR i luften kan inte vara bättre.


Kommentarer

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0