Guldungar

Dessa underbara barn som kallas  barbarn vad får de allt ifrån?
Lille Adam kommer fram tittar mig i ögonen o säger: Hej, famor, äh det bra?
Klart det är bra när en 2 åring bryr sig, o undrar hur det är. Hur tänker han liksom?!
Samtidigt donar farfar i källaren hemma hos Moltas, byter vattenpump..
-Farfar behöver du hjäp? frågar Moltas tre år.. Och vi bara förundras..
Vilken empati och förståelse de har de här båda, ligger det i generna?!
Eller har de redan fattat vad som gäller här i världen, med omtanke o hjälpsamhet.

buskusiner

Kommentarer
Postat av: engelsson

Nedärvt i rakt nedstigande led e min teoriL

2009-08-21 @ 22:50:19
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kan det bli annat?

Kramisar

2009-08-22 @ 00:16:35

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0