Allt blir inte som man tänkt..

Istället för födelsedagsfest här hemma för pappa, blev det för hans del ambulans till lasarettet.
I packbestyren (in med smörgåstårtan i bilen) klarade inte hjärtat av den bistra kölden tydligen.
Lite hjärnsläpp av folk runt om; "ser ni någonsin någon ligga framstupa i en hall med ytterdörren
öppen SNÄLLA bry er inte om att farbrorn/tanten hävdar att det är bra när du stannar o frågar!!!"
INGEN frisk människa ligger på en hopsorvad matta påklädd med ytterdörr öppen i -16 grader!!

Nu ser det väl ut att ha gått bra, men det var ingen rolig gårdagskväll. Först vid 23 tiden begav vi 
oss mot hemmet igen. Det är inte lätt när de börjar bli gamla, varit starka och klarat av det mesta.
Plötsligt inser man att livet är skört. Pappa går ju fortfarande sina rundor till skogen, jag är tacksam
det inte hänt då. Nu fick både han och vi en läxa. Inga mer lyft, ansträngningar, snöskottning eller
dylikt för hans del!! Men som han säger man kan inte gå omkring och vara rädd, man måste leva.

Nu blir det några timmars jobb innan välbehövd ledighet. Bytte bort min öppn om det skulle tillstöta
något. Det var full aktivitet på lasarettet. Många timmars väntan innan han kom upp på avdelningen.
Ska ringa efter ronden gått för att höra så allt fortfarande är ok. Han var sig ganska lik när vi körde.
Trött och lite medtagen, men med humorn i behåll och hopp om smörgåstårta idag om allt går bra.
Ett ordentligt kärlkrampsanfall av kylan var nog orsaken kanske i kombination med en dålig hjärtklaff.

Tomten har hittat ett par kompisar
 
Polare

22:e December


Kommentarer
Postat av: Solveig

Hej Ingrid och hela familjen.

Mitt uppe i de vanliga julbestyren nåddes vi av Yngves ambulansresa och jag har nu läst att det var en varning för honom och ett slitet uttryck lite mera ta det lungt Du är inte ung längre. Jag bakar doppebrödet idag och Jörgen eldar i Rörvik för pellerspannan krånglar och nu är det ved över julen som gäller.Många hälsningar till Er alla och hälsa Yngve att vi tänker särskilt på honom nu och önskar en snar bättring

Kram Solveig.

2009-12-22 @ 13:08:54
Postat av: engelsson

Huua så hemskt..o vad skönt att det slutade bra..stor julkram

2009-12-22 @ 16:26:29
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhhh nej va jobbigt..men menar du på fullaste allvar att folk lämnade honom efter att ha frågat hur det var??

Helt otroligt!



Nu hoppas jag din pappa piggar på sig så han får komma hem och fira Jul.



Men se på tomten då nya kompisar..va kul för honom nu kan han väl låta vinet vara och älgen??

kram vännen och God Jul!

2009-12-22 @ 17:38:33
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: znogge

Det var verkligen tråkiga nyheter men skönt i alla fall att det gick bra.



Kram

2009-12-22 @ 19:56:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nilla

Så skönt att det verkar vara bra med honom. Ja konstiga människor finns det gott om, men svårt att förstå att någon kan tro att allt är bra. När man ligger på golvet med dörren öppen i kylan. Mycket märkligt. Håller tummarna för att han snart är hemma igen. Och kan fira både födelsedag och jul.

Stor Kram

2009-12-22 @ 23:30:54
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Kära nån då...! Stackars din pappa, men tack och lov att det tycks ha gått bra ändå! Hoppas han piggar på sej snabbt och snart får komma hem igen. :-)



Precis en sån där vätte, som du visar upp två av, (fast utan rött hjärta på luvan) har jag också. De är så på pricken lika så jag faktiskt undrar om de kan vara gjorda av samma person!? :-) Jag har tyvärr inte namnet på henne som har gjort min, men hon bor (gjorde förr iallafall) nånstans mitt i "Glasriket". I Kosta, vill jag minnas.



2009-12-23 @ 08:06:09
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äh! Hur ser jag egentligen!? De röda "hjärtanen" på luvan är ju Bus-Tomtens händer!!! :-D Så med andra ord: Dina vättar är helt identiska med min!!!



/AnnaKK

2009-12-23 @ 08:07:43
Postat av: Anonym

Eller har det ena ett hjärta på luvan...??? 8-)



/AKK

2009-12-23 @ 08:08:47
Postat av: Ragnvi

Oh...läser med hjärtat i halsgropen...men såååå skönt att det gick vägen!! Han har ju en hög ålder...

Men hur är det med dig?! Njurgrus?! Fy för den lede...! Hoppas eländet kom ut själv!

Skrattade gott åt dina "julskinkor" som rymde! Sickna vovvar!

Nu önskar jag dig en God Jul!

Många varma kramar till dig o din far!

Ragnvi

2009-12-23 @ 08:10:12
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hur går det med pappa??



Hoppas ni får en fin Jul och att din pappa får komma hem..stor kram

2009-12-23 @ 10:45:00
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0