Julhandling mm

Först jobb som vanligt, fram till 14.30 sen hem o släppa ut hundarna snabbt.
Lite slokörade var de allt båda när det sen bara var att gå in, och vi åkte igen..
Hade inte så många klappar kvar men hade tänkt hitta mig ett snyggt linne el.
tunika i rött, men se det var tvärt lögn! Inte en röd överdel gick att uppbringa.
Om jag inte velat vara tomte då... Blev ett grått linne med lite strass istället..

Imorgon ska vi ha jul/glöggfest på jobbet på kvällen. En årlig tradition där vår
vaktmästare står för den hårt spetsade glöggen!! Hela skol och barnomsorgen,
så vi blir några stycken. Ska hem till en kollega på en av de andra förskolorna
innan, måste ju beblanda mig lite, fniss. Hon undrade  faktiskt om jag tänkte ta
med mig Tomten. Hmm, att hon ens vågar tänka tanken, det var djärvt av henne.

Idag hade han raggat upp en ÄLG hittade väl ingen ren..



16:e December


Kommentarer
Postat av: Ninni

Nää finns det inget rött i butiken, jag som tänkte leta idag!



Vad gör tomten sätter han på älgen..ooops!!



Hade ni trevligt på minglet?? kramen

2009-12-17 @ 07:09:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Jag märkte också att det var helt ute (?) med röda toppar och dylikt när jag häromdagen kikade lite efter nåt nytt till jul... Men grått är också fint, och kan ju användas i så många fler sammanhang sen - så det var nog ett bra köp du gjorde iallafall! :-) Jag slog till på en topp i lila, jag... Vet inte om det egentligen är min färg - men det är då sannerligen inte rött heller, så jag ska nog vara rätt nöjd trots allt jag också! ;-)



Hoppas Tomten tar det lugnt med älgen så han inte blir ihjälsparkad som den där stackars kvinnan i Oskarshamnstrakten... 8-X Men känner jag din Tomte rätt så blir de säkert goda dryckesbröder inom det snaraste! Finns ju hyfsade rödtjut med snygga älgetiketter på - det duger säkert!? :-D



Ta det själv lite nätt med glöggen ikväll, men ha det framförallt så jättekul! :-)

2009-12-17 @ 08:33:20
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Marina

Vad kul med julfest. Tack för tipset av julgodis, det verkar jätte gott! Måste testas.

Det klart tomten måste få följa med på festen... ;D

2009-12-17 @ 11:36:02
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0