Dagen har gått över förväntan

Alla fyra syskonen och två svärdöttrar hjälptes åt tömma o städa lägenheten.
Tillsammans blandade vi skratten o tårarna, många minnen -åren är många.
Nu är det klart för nästa "gäst" flytta in på Furugården, tiden blev kort men bra.
Nu sitter vi hemma med ett glas vin o tittar på gamla foton och brev, allt sparat.
Ida hittar sina första teckningar,o kråkfötter ända fram till nyaste breven hon skickat.
En livstid av minnen som rymdes i ett gammalt vackert mahognyskåp.

Nu känner jag att mycket av bearbetningen är klar så...
Nu backar vi lite o går över till några fina Stockholmsbilder:







Mor o dotter

Och till sist en semesterhälsning från Moltas o co på Åland

Tuffingen


Kommentarer
Postat av: engelsson

Så gott att ni kan blanda sorg o glädje i en minneskavalkad på det sättet..det tror jag e det sundaste viset att sörja på..minnas det goda mitt i sorgen..kram e det dottern på understa bilden? vacker tös du har

2009-07-28 @ 20:22:29
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Synne

Det ni gör är nog det mest sunda jag kan tänka mig.

Det går undan när man måste ta tag i saker så där på en gång. Man hinner liksom inte med att sörja. Nu har ni tid.



Härligt med vänner som dyker upp så där. Massor med god mat ser jag med.

Hur har Moltas det på semestern? Saknar han dig? Eller är han nöjd nu när du har stenen....



Nu ska jag snart försöka sova.

Trött men för vaken för att blunda.

Kramen i natten.

Synne.

2009-07-29 @ 03:55:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0