Flytt mitt i värmen

Idag tar maken semester -och alla andra familjemedlemmar utom Ida (sommarjobb)
Klockan ett är utstämplingen, sen semesterfest på stora företaget på kvällen.
Själva "firar" vi med flytt av svärfars möbler o personliga tillhörigheter till äldreboendet.
Går allt enligt planerna ska han få sitt "nya hem" idag, hittills bara korttidsboende.
Tufft att städa ur ett trettiårigt hem, men som väl är bara en etta. Och han trivs!!
Känner mig som Kungen ,säger han och myser, det får mina ögon att tåras.
 
Lägenheten på Kvarngatan    Till Furugården

Ett långt slitsamt liv, de första 67 åren på gården med skog o jordbruk varvat med sågen.
Upp till 85 år hjälpte han oss med höskörden, husbygge, barnpassning mm
Sist vi pratade kom vi in på när vi byggde sommarstugan 92, -Det var den 9 maj
och från att varit soligt o fint slog det om o snöade det kommer du väl ihåg ,säger han.
-Och sen kom du och Susanne med en jäkligt varm o god soppa..Redigt bra var den!!
ehhh, kan inte riktigt minnas detta med soppan, gör du det Susanne??


Kommentarer
Postat av: Znogge

Önskar er allihop en härlig semester och lycka till med flyttandet av bohaget. Hoppas att svärfar din ska trivas.

2009-07-03 @ 11:18:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Vilka söta skor du fått I Like To!



Ha det nu så gott jag vinkar Hej då tills vi hörs igen..kramen

2009-07-03 @ 11:33:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: emma

hejhej :)

allt väl?

2009-07-03 @ 12:42:25
URL: http://elsklingsemma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Har lite svårt att minnas att vi överhuvudtaget kom med någon soppa och definitivt inte vad för slags soppa!

Vi hade väl gjort som vi brukade, blandade i lite av varje vad vi hade hemma.....

Det där med den 9.e maj finns nog där i bakhuvudet men inte att plocka fram så där som han kan!!! Men vi är ju inte s´å gamla än....

Kramisar och hälsa honom lycka till!

2009-07-03 @ 15:41:56

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0