Frigående hönor av äkta vara

Ytterligare en sann "Lena historia" -Vid närmare eftertanke kanske hon skulle ha en egen kategori...
Är nämligen ganska säker på att det blir mer.

Lenas små pullor

Två äldre granntanter tittade förbi hos Lena, kom liksom o störde oss mitt i maten.
Snälla som vi är tågade vi med tanterna ut i hönshuset där de vill titta.
-Men, sa ena tanten det är ju 10 höner men bara fyra reden, hur gör de då när de ska värpa?
-Jo, ser du sa Lena det är precis som på apoteket, de får ta en kölapp...
Säger du det, det var fiffigt tyckte tanterna allvarligt.
(medan jag höll på att kissa ner mig av återhållen skratt)
Jag såg nämligen hur de lite i smyg sneglade efter "lappautomaten"

Lena o Kjelle vänner sen barnsben


Kommentarer

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0