Fredag med "min bäste vän"

Igår bestämde Moltas o jag att vi skulle ha en ledig dag tillsammans.
Så i arla morgonstund dök det upp en pigg, glad o förväntansfull pojke.
Det första han berättade var att han sett två stora älgar på vägen hit.
Så har vi tur dyker kanske älgjägarna upp om en stund på vår gata.



Nu äter jag frukost medan Moltas leker med alla playmoo småfigurerna som han
gillar att plocka med. Tur man sparat lite i sina gömmor. Jag måste bara säga;
Släng eller ge inte bort urväxta leksaker, om ni visste vad tiden går fort tills de
kommer till användning igen.. Tror Moltas tycker det är extra kul veta att hans
pappa, farbror o faster har lekt med dem när de var små. Det är något speciellt.



Gårdagen gick bra, fyra syskon som träffades och avslutade den ekonomiska delen.
Fattar inte att omkostnader runt en begravning kan vara så dyrt. Nåväl nu är det klart.
Inga svårigheter när alla är sams och inga hus eller företag finns i boet. Snabbt avklatat.

Akta dig för koffeinfritt kaffe!! Haft en jäkla huvudvärk hela dagen som inte vill ge sig.
Då hör till saken att jag dricker inte en massa kaffe men en halv mugg 2 ggr/dag
Men så upptäckte jag precis att jag tagit Idas koffeinfria istället för vanligt på morgonen.
Nu blir det till att kurera sig så jag piggnar till inför kvällen och Ladies Night i stan.

Dagens Moltas: -Farmor, titta under min häl får du se!!
Vad menar du är den smutsig eller?!
-Ähh, det är ju ett helt vanligt skoskav ser du väl!! 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Nä, man ska vara glad att man är död när notan från ens begravning dyker upp! ;-)



Skämt å sido... Det är SKÖNT när alla är sams och överens när det har inträffat dödsfall. Särskilt om alla fortfarande är det när bohaget har delats upp och arvet skiftas mm. Inte klokt så många syskon och andra släktingar som blir ovänner efter sånt... :-/



Hoppas att du och Moltas får en riktigt trevlig dag, och kanske att det blir fler älgar dessutom!? Ha det fint!!! :-)

2009-10-16 @ 09:17:23
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Nilla

Skönt att det gick bra, men visst är det hemskt att det kostar så mycket.

Ha en riktigt härlig dag med Moltas :o)

2009-10-16 @ 12:08:53
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: susanne

Skönt att det är över!

Vilken härlig dag ni kommer att ha! Hälsa min Bästis Moltas ifrån mig!



Kramisar till er bägge!



2009-10-16 @ 12:15:07
Postat av: Susanne

Ha det så jättekul i stan på Ladys night! Passa dig för det koffeinfria! Lite gift behöver man allt!

2009-10-16 @ 15:26:26
Postat av: Znogge

jag som redan kastat så mycket... Förmodligen dumt! Men jag har i och för sig skänkt bort en hel del!

2009-10-16 @ 19:08:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingmarie

Kan man få låna Moltas en dag eller två?

Ni måste ha det helmysigt...



Ha det fortsatt så båda två!

2009-10-16 @ 19:36:59
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: engelsson

Haha..en sån underbar grimas..Moltas verkar haft en fin fin dag med farmor sin..o farmor med sin Moltas.. Ja det e jättekul o ta fram gamla leksaker..Zac leker gärna med morbrors Playmo o Transformers samt Briomec....ha en underbar helg

2009-10-16 @ 21:17:20
URL: http://engelsson.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0