Sj var god dröj...

Sitter precis i detta nu i en telefonkö till Sj, för att se var dotterns inte framkomna mobilbilett är.
Kan ju bara säga att det är ett helt företag o bara komma rätt, snodde runt bland 1-4 flera ggr.
När jag för femte gången kom till samma ställe ringde sonen på andra linjen så jag tryckte bort.
Döm om min förvåning när jag la på luren och det i nästa sekund ringde upp mig och en röst sa:
-Och du står fortfarande kvar i kö... Och det gör jag ännu snart 20 min senare, sen 15 min som nr1
MEN HALLÅ, vad skulle detta kostat henne på mobilen?? Och inte ett ljud längre om vilken plats.

Upphovet till det hela var att hon fått sms om att checka in men att sen inget svarssms kom med biljett. Detta har hänt innan och då säger de att det var för att hon inte skrivit nummer.. öhh, men det första kom ju med påminnelse just till hennes mobil. Ja, så länge de inte slarvar bort min dotter får man väl vara tacksam..
 
Nu svarade en halvhjärtat röst till slut att varför tar hon mobil-biljett när hon kan ta biljettlöst med Prio.. Och skillnaden är?? Det är ju likt förbaskat ett sms.Hon behöver ju inget, men då får jag väl skicka ett ändå om hon vill.. Jo, fast nu hade hon ju valt det.Nästan 30 minuter i kö och när jag påpekade att jag i över 15 min stått på plats 1. säger hon sävligt och måttligt ointresserad:
-Vad konstigt hörredu, det är du inte den ende som har sagt. Det har ringt här för fullt hele eftermiddan.


Jag är glad att inte detta skickas med Sj utan med våra pålitliga grannar från Grannlandet:




Kommentarer
Postat av: Idalinn

helt rätt. jag blir galen på sj! man kan ju tycka att det räcker att betala hutlösa priser för biljetterna. SEN NÄR är det okej att det kostar mer att åka tåg än åka bil?! ENSAM!

2009-10-20 @ 18:37:28
Postat av: marma

Hoppsan - skicka ungen med SJ är OK men aldrig, aldrig någonsin spriten!

Tack för att du gav mig ett gott skratt!



Kramar/marma

2009-10-20 @ 19:01:54
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Ingrid

I telefon kö ska man inte sitta om man har bråttom.

Man får ställa in sig på att det kommer ta lång tid och man behöver en stärkande kopp kaffe under tiden. Helt klart.

hoppas att allt blev till det bästa

Kram Ingrid

2009-10-20 @ 19:18:18
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh Guuuuud SJ alltså, suck!



OJ vilken sprithörna..hihi. Skönt att du mår bättre, kramiz

2009-10-20 @ 19:42:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Dyrbar last får man vara försiktig med!

2009-10-20 @ 21:59:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: marma

Nej, fy farmor! Har du klottrat?

Jag är också farmor men skulle aldrig komma på tanken!

Men ... förståss ... som nybliven farmor är man inte vid sina sinnens fulla bruk - du är förlåten!

Fniss - och trevlig kväll!



Kramar/marma

2009-10-20 @ 22:15:33
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Men GAAAHHH...!!! Det är så-å-å-å smidigt med SMS och dylika teletjänster - NÄR DE FUNGERAR!!! Vilket de dessvärre inte alltid gör... :-( Suck och dubbelsuck! Kanske en affärsidé att bli konsult inom reklamationer av sådana tjänster, förresten? För vem har tid att sitta i såna telefonköer om man har ett jobb att sköta - och dessutom lust att bli bemött på det viset??? Jag skulle nog kunna tänka mej att överlåta dem saken till en konsult - mot en tjuga eller så! ;-)



Nä, men det är bara så att inget överträffar när varor levereras ur hand i hand! :-) Ser ut som det ska bli många glada fester i vinter!?



Ha en fin dag! :-)

2009-10-21 @ 09:13:31
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Susanne

När sa du leveransen kommer? Så jag kan planera resan till Småland?!? HiHihihi...

Hälsa Idis!

2009-10-21 @ 10:46:03
Postat av: engelsson

Hej hej..jag lever o mår bra..har varit lite trött o seg ett par dagar.. Ja SJ ja..dem kan man bli galen på..kram

2009-10-21 @ 18:26:01
URL: http://engelsson.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0