Hjälp var tog dagen vägen?

En dag som började så lugn, lång sovmorgon. Bloggkoll o letande recept.
Sen en tur fram för handling, listan var ganska lång. Fortfarande koll på dan.
Sen var det något som hände mitt i "baket" grannar som tittade över, trevligt!
Hann inte med någon lunch, mannen kom hem. Kaffe o småprat med trevliga gäster.
Tur för mig att städningen var klar, för plötsligt dags för matlagning. Äldste sonen med fam
på mat ikväll. Imorgon åker dottern tillbaka till storstaden, så måste ju hinna ses lite.
Till förrätt en krustad med kantarellstuvning, huvudrätt ugnsbakad lax o pressad potatis.
Moltas var lite blyg i början men av bara häpenhet åt han upp både kräftstjärtarna o salladen.
Med sig hade han full utrustning, tom en popcornmaskin det är ju fredagsmys!!



Och förresten!! Hipp hurra för bloggen 6 månader idag!!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Lät som en jättebra dag!



Va söt han är, gott med popcorn, ha en fin lördag, kramen

2009-09-26 @ 09:19:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Grattis till 6 månader! :-) Blir förhoppningsvis många, många fler!!



Sonen och hans kompis hade förresten poppat popcorn i micron igårkväll - det luktade som en smärre eldsvåda i halva huset... Hm!? <:-/

2009-09-27 @ 11:51:41
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Grattis till din 6 månaders fina blogg.

Gott med pop corn... det gillar även jag.

Kram Ingrid

2009-09-27 @ 13:41:35
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0