Idol-ambivalens och utstrålning

Har nog som de flesta andra lite delade meningar vad det gäller programmet Idol.
Periodvis vill jag knappt titta, men så är där ändå någon del i mig som vill se det igen.
Hela vår familj är musikintresserade, och visst händer det att en stjärna glimmar till.
Och man ser ofta hur viktigt det är med det första inttrycket, att så att säga "ha DET"

Det här inlägget handlar inte så mycket om programmets uppläggning, sågningar mm
Utan lite mer om personerna som söker till Idol, deras personligheter och utstålning.
Vad är det som gör att det oftast går att se ganska fort hur ett framförande kommer att gå?!
Då kan jag faktiskt bli ganska glad de gånger "min bild" inte stämmer utan de överraskar.

Jag lägger här upp två olika framträdanden. Det ena där det fullkommligt "sprakar" om tjejen.
Mariettes cola lugn, självsäkerhet. Ja, det ser närmast ut som hon är född på scenen.
Det andra en blyg osäker kille, som inte ser ut att trivas helt med situationen.  
Håller tummarna för Calle att även han får chansen visa sitt rätta jag o börja "gnistra"
för rösten har han redan åtminstone i denna låt...(tack kusin för insideinformation) 








Sen är jag nog själv ganska förtjust i Jon.. Vars film jag redan lagt upp..
Vi får väl se, ibland ändrar man sig efter de framfört andra gengrer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!



Jag har bara sett glimtar ur Idol ännu så länge, men när det börjar bli tävling "på riktigt" kommer jag garanterat att se hela programmen. :-)



Ja, det är ju lite halvtunga grejer såna här systemkameror, särskilt om man ska ha riktigt maffiga objektiv också... Men kan man inte bära dem i handen eller på axeln så finns det ju fin-fina fotoryggsäckar nu för tiden.



2009-09-11 @ 11:08:25
Postat av: AnnaKK

Det var jag som skrev innan! Glömde fylla i namnet... Datorn brukar ju minnas det där själv, men nu tappar den minnet allt oftare och oftare... Och jag med, tydligen!?

2009-09-11 @ 11:09:32
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Znogge

Jag hör till den sällsynta skara som inte ser programmet! Men jag ser i och för sig inte så mycket TV!



Ha en fin fredag!

2009-09-11 @ 14:32:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Helena

Jag ser sällan Idol.....tycker att det är jobbigt när människor blir sågade vid fotknölarna.

Ändå måste jag säga att sen den nya juryn började så har jag sätt mycket mer av programet än tidigare.

De är inte lika elaka.

Man kan ju säga samma sak på många sätt.

Löpen är det som är nackdelen med tikar men det går ganska fort ändå.

Jag är glad att våra vovvar löper samtidigt så är det ju överstökat sen.

Ha en skön helg vännen!

Kram

2009-09-11 @ 17:36:10
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Nilla

Dom klippen har jag sett på många bloggar, och även Jon. Vi verkar vara många som har dessa som favoriter. Och i kväll blir det kanske ytterligare någon favorit.

Kram

2009-09-11 @ 18:26:30
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Marita



Missade Idol programmet igår, men när jag hörde att Calle varit med var jag tvungen att kolla på gårdagens program på datorn. Han är kompis med min André och de har gått i skolan tillsammans.

Och den där bilden av honom som en blyg kille..

Ha, ha. Kan säga att den bilden stämmer inte riktigt..

En cool kille som kan gå långt. Håller tummarna!

2009-09-12 @ 00:36:24
Postat av: idalinn

haha men va?! håller verkligen inte med dig här mamman. han verkade ju allt annat än blyg!? och han hade väl DET om nån!? VAD I!?

2009-09-13 @ 01:00:30

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0