Årliga besiktningen av mig själv


Har legat lite som en mara över mig, har bytt vårdcentral och därmed läkare.
Fanns inga stadigvarande läkare längre på min gamla, så hur jag än gjorde blev
det att dra en "sammanfattning av många års krämpor" för en ny människa.
Bättre då att börja om på ett ställe där jag vet samma läkare finns kvar stadigt.
Ni som varit/är i samma situation vet hur psykiskt ansträngande det är, suck. 

Kan inget annat säga att han verkade bra och var nogrann. T.o.m ett EKG togs.
(med anledning av vad som hände mannen förrförra veckan blev jag något nervös)
Men det verkade ok som tur var. Ett litet blåsljud -men det visste jag ju redan om.
Ex antal mililitrar blod tappades ur och ska nu analyseras på längden och tvären.
Sen ett återbesök om en månad (!) Där vi går igenom ev åtgärder utifrån svaren.

Lederna kollades och min rörlighet, eventuellt blir det återigen sjukgymnastik..
Känns lite som jag kan det där innan.. Brukar tyvärr sluta med att jag blir sämre,
är väldigt känslig för överbelastning i leder och senor.. Men, men de vet väl bäst?!
Framåt nästa vår går mitt 25% sjukbidrag ut, och jag undrar om jag/det håller..
Finns inget som är värre än att satsa till hundra% och sen inse att man inte orkar.



Men känner jag mig själv rätt lär jag testa

innan dess..


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Förstår det var jobbigt med ny läkarkontakt när det gäller så viktiga saker som ens egna hälsa!

Positivt att du fick ta en massa prover och tester!



Tror nog du känner din kropp bäst, men visst måste man prova ibland ändå... Men som sagt, erfarenheten står ju du själv för. Kör inte slut på dig, och dina leder, på gymnastiken!



Tror du det blir så att du ska upp i 100%? Kommer du att klara det?



Kram

2010-08-25 @ 20:03:16
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: christina

Hoppas att du får godkänt på besiktningen.

Vissst är det jobbigt men bra att hålla koll på sig sjäv.

Kram

2010-08-26 @ 07:25:52
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Bra att känna efter ibland,det är jag urdålig på!

Sist jag var iväg för att få hjälp med ett knä som inte alls ville det jag föreslog så gick jag därifrån utan att fattat ett enda ord som den doktorn sa....Shit happens tänkte jag o tog några alvedon!



Kramen till dig min vän!

2010-08-26 @ 08:59:51
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Znogge

Viktigt att kontrollera sig själv också. Vissa sjukdomar är otydligare på oss kvinnor...

2010-08-26 @ 11:34:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anki N

De där med att byta läkare, de e jobbigt. Hoppas du fick en du får behålla. Olika läkare o samma historia gång på gång till dem...hur jobbigt som helt..puhhh.



Jag var ju lite "sjuk" (kanske jag är fortfarande) vem vet, då sa min gubbe. De e åldern!! Kanske är de lite så, varjefall i mitt fall som varit frisk hela livet, (nästan)"peppar, peppar" men nu hör kroppen av sig då och då...



Kramiz Anki N

2010-08-26 @ 14:23:33
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Ja fyy va jobbigt..har haft samma läkare i många år..är inte helt nöjd med henne, men orkar inte byta hon kan min sjukdomsbild.



Då får jag hoppas du får förlängt..för jobba heltid lär du väl inte orka.



Stor kram

2010-08-26 @ 17:44:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marie

Visst har man varit med om det några gånger, att om och om igen dra sin sjukdomshistoria för olika läkare.



Min mamma har fibromyalgi sedan många år tillbaka, när hon fick sjukgymnastik blev hon alltid mycket sämre efteråt. Det tog ett tag innan läkarna förstod det, på den tiden var den sjukdomen nästan okänd.



Hoppas du får igenom de där 25%, du ska kunna ha ett liv på sidan om arbetet också!!



Kramar

2010-08-26 @ 18:03:22
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Ingrid ♥

Visst har man varit med om att träffa många läkare, och dragit historien om sig själv om och om igen, inget som är kul precis. Hoppas du får ha kvar dina

25% kvar.

Va rädd om dig

Kram Ingrid

2010-08-28 @ 16:57:06
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0