Alla samlade till fest...


En slocknad hjälte i farfars knä.. nästan så farmor kunde gjort honom sällskap

En stor skara blev vi igår, och det var väl bara Moltas o farmor som inte var på  topp...
Nu har Moltas drabbats av den jobbiga förkylningen med heshet och en besvärlig hosta.
Väldigt god mat fick vi och sällskapet var det rakt inget fel på!! Alla favoriterna samlade.
Men vad farmor drabbats kunde inte ens läkaren svara på idag, efter ett akutbesök där.
Började känna lite besvär redan i fredags med värk liksom fram mot halsen (på utsidan)



Sen till igår började besvären bli mer uttalade, sköldkörteln svullen och öm (har struma)
men inget som behövts behandlas.. Så antingen är det den som strular, eller en virus....
eller någon inflammation i senfäste el något som hör till min psoriasisatrit el ev Sjögrens.
Så länge det bara svullnat utåt och ingen speciell feber skulle jag avvakta o sen kolla min
ämnesomsättning på vanliga vårscentralen. Och invänta provsvaren sen spottkörtelbiopsin.



Besvärligast är att sova, gör liksom ont så snart jag vrider på huvudet samt när jag sväljer.
Prata är därför inte heller någon hit.. Så kände mig för ovanlighetens skull riktigt osocial igår.
Inte ett glas vin gick ner.. får väl ta igen det en annan gång.. Men så trist när man längtat så
efter denna träff. Moltas somnade i farfars knä innan bara festen kommit igång, o sov sen till
det var dags för oss andra att åka hem då kom han nedtravandes och var hungrig stackaren:


Kommentarer
Postat av: Anki N

Vilken härlig sammankomst - ett glatt gäng. Ja de var ju lite synd att du o lillpojken inte är 100% för tillfället men jag håller tummarna för att ni båda piggar på er o de med bums.

Läsigt med halsbeskymmer, vet du vad? Jag har inte en susning om vad det innebär att ha ont i halsen, nix vill inte veta heller, peppar peppar hoppas jag aldrig drabbas, men de e massa annan skit som drabbat mig så bli inte avis..ler.

Bädda ner dig vid TV nu, ligg still, njut o friska på dig.

Kramiz Anki N

2010-02-14 @ 16:52:00
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Hoppas att du snart känner dig bättre!



Kram

2010-02-14 @ 18:45:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta O.

Åh, vad ledsamt att du blev dålig (trodde ett tag när du skrev på FB att du fått för mycket av de 3 Pantrarna)tyvärr(!) var det ju inte så. Men nu MÅSTE du se till att bli frisk innan du tänker pa alla andra, du kan inte göra ett dugg mer åt detta än vila och vara rädd om dig. Bamsekramar från Lotta och Lasse på Studseröd

2010-02-14 @ 20:33:13
Postat av: Ninni

Usch va jobbigt och ännu jobbigare när man inte får några svar!

Kan det vara spottkörteln måntro??



Jag ska till tant doktorn idag..har jobbigt med min astma..usch!

Blir väl en cortisonkur kan jag tro!



Ha det gott hoppas du blir bättre snabbt..kramen

2010-02-15 @ 09:23:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helena

Härliga bilde från en lyckad kväll.=)

Usch då att du inte kunde få nägon hjälp på VC.

Hoppas det ger sig snart.

Krya på dig vännen!

Kram

2010-02-15 @ 10:05:14
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Marina

Vilken baluns!!Hoppas du känner dig bätre idag!

Ha det gott!

2010-02-15 @ 10:35:35
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Moniqa

Åh vilka mysiga bilder på din familj! Men visst är det typiskt att det ska bli nåt skräp med en när man ska ha roligt. Hoppas du får snabb lindring och komemr tillrätta med det där halsonda. Du får försöka ta igen det roliga senare då, tur du har de goa bilderna att titta på :-)

2010-02-15 @ 11:50:48
URL: http://moniqas.wordpress.com
Postat av: Synnöve

Jag kan tänka mig att det var skönt att mörtas allihopa iallafall.

Synd att du skulle bli sjuk. Men hoppas du får reda på vad det kan vara för nått.



Här har jag drabbats av den där förkylningen med, hoster så det är inte sant. Det går åt hostmedicin och slemlösande kan jag säga.



Go bedring nu vännen.

Kramen Synnöve.

2010-02-15 @ 21:17:56
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0