Mer insnöade än vanligt...


Jösses vilken vinter!! Och så jäkla mycket snö!! Traktorn jobbar för högtryck..
I "Hult" var de helt insnöade, men grannen Niclas har ryckt ut till undsättning.
Jag är glad att man inte hade några inplanerade långresor en dag som denna.
Nej, för min egen del fortsätter jag att kurera mig, är nästan tillbaks på banan.
Snö!!!
Lite smyckes-tillverkning och en liten dammsugning ska jag försöka orka med.
Igår tillbringade jag och Moltas kvällen ihop medan de andra var och åt på vårt
nyöppnade (ägarbyte) värdshus. Vi åt smörgåstårta o myste på chips/ostbågar.
Äntligen börjar matlusten så sakta återvända, på både Molten o mig. Varit drygt.

Fick glada nyheter igår, dottern kommer hem en runda igen redan nu till veckan!
Hon hade fått lite extra lediga dagar, och när hon sa att hon gärna åkt hem men
inte hade råd erbjöd sig mamman snabbt betala (bästa födelsedagspresenten ju!)
Så då blir det ett riktigt födelsedagsfirande med alla igen =Nöjd o glad mamma.

Kan även meddela att hundarna passade på att göra ännu ett rymmningsförsök.
Faktiskt får vi nog tacka den stora mängden snö för efter en stund återvände de.
Var nog lite väl besvärligt hoppa sig fram i dryga 60 cm snö som väl var, och det
var väl anledningen till att husse lät dem springa för fritt när han var ute o plogade.

Busar!
Riktiga odågor fanns det på Värdshuset de övriga besökte igår.
En nära vän till oss misshandlades svårt i ansiktet av ett ölglas.
Detta en timma efter de "mina" åkt hem otäckt när sånt händer!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Skönt du börjar känna dig lite piggare!

Ja, det var ju också en anledning att snö är bra, att vovvarna inte orkar rymma, och inte ungar heller...

Härligt att få hem dottern! Finns det något bättre?!

Mina ungar (inte sonen, men döttrar med familjer) är i Vemdalen i helgen, saknar dom! Men vi snackar i mobilen så klart, även 8 månaders tjejen pladdrar så mormor blir mjuk i hjärtat!



Ha en underbar lördag/Kramar!

2010-02-20 @ 13:43:38
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Ja, gudars vad snö det har kommit det senaste dygnet!!! Fick nästan en depression i morse när jag kom upp och insåg att jag var mer eller mindre insnöad och inte kunde göra det jag egentligen hade tänkt göra idag... Så istället för att åka iväg till nåt trevligt ställe (med kamera + plånbok!) fick jag stanna hemma och skotta snö... <:-/ Mannen däremot, som har fyrhjulsdrift på sin bil, kom däremot iväg som planerat - för att jobba! På en lördag!? Hm... Ja, ja... Han är på väg hem nu, och som tröst ska jag få köpe-pizza! He... :-)

2010-02-20 @ 13:57:19
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Fy och tvi att man inte skall kunna gå ut utan att vara rädd...det är för trist...

Jag tycker allt att du har tre fina odågor där i soffan ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-02-20 @ 16:40:44
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men fy för misshandel..skitstövlar!!



va är mannen också en odåga..haha???



Matlusten tillbaka va skönt, men jag skulle behöva tappa min ett tag..jag är ju hungrig jämt ju. Vågar inte ställa mig på vågen!



Kram kram

2010-02-20 @ 17:26:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du har det som jag...Skickade upp döttrarna kl 6 i morse till Kristinehamn o mormor o morfar o de är inte framme än!!Trots att resan gick på en del....OS går som jag trott i tjejernas spår.....Snart är jag redo för ett inlägg...bloggen fyller snart 1 år!/Kramen till dig

2010-02-20 @ 17:51:57
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Fina vinterbilder. Men jisses så mycket snö ni har.

Vi har haft lite sol och varmt idag hela + 2 grader

Rena våren

Kram Ingrid

2010-02-20 @ 19:43:52
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Det är ruggigt med allt våld som finns runt om oss. Hoppas det gick bra med honom iallafall.



Så hundarna har varit ute på egenhand igen ja...

De girar upp varandra hela tiden. Det är så här med.

När bägge två är ute så sticker dom. Men är det bara en så vågar dom inte hihi....



Så skönt att dottern kommer hem snart igen. Förstår att det inte blir så ofta.

Så nu blir det ett hejdundrade kalas hemma. Härligt.



Här ska det bli frukost snart. Solen skiner nu, det har slutat snöa och det är 16 minus...

Kramen Synnöve.

2010-02-21 @ 09:26:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0