Dripp, dropp, dripp, dropp

Sa det ju inte något vidare i lilla tratten som skulle mäta min salivmängd tidigare idag..
Ni som varit med ett tag minns kanske jag fick en remiss som valsade runt lite överallt,
för att göra en utredning om Sjögrens syndrom. Tillslut hamnade den på käkkirurgiska.
För att ha dåligt med saliv skulle värdet ligga under 1,5 ml och jag hade 0,6..  Såå det
var ju inte helt bra förstås. P.g.a detta skulle de då ta en biopsi på insidan av läppen..
(Om ni förväntar er några smaskiga bilder till detta kan ni glömma det på direkten,Fniss)

Något som jag redan innan tyckte lät lite sådär.. Hade jag då vetat hur det verkligen var
hade jag nog stannat hemma.. Tandkirurgen förklarde lite försiktigt att hmm, du har ju en
bit att åka.. i vanliga fall brukar man få komma in andra gång få lite "lull-lull" medicin o.s.v
Hur ställer du dig till detta?! Ja, naturligtvis bedövar vi ordentligt.. Drog ett djupt andetag
och sa att -ok gör det ni ska! Att man har hela munnen full av spottkörtlar hade han redan
berättat så inga problem om de "plockade bort" några, närmare bestämt 6 stycken behövdes
Nu är det ju så att jag sällan är som vanliga människor.. tror ni mina jäkla spottkörtlar ville
plockas bort?! Nädå, 1,5 timme höll de på innan den sjätte uslingen behagade ploppa fram.

Flera påfyllningar av bedövning fick göras, och några tankar på mina andra "nedre problem"
har inte funnits på kartan denna dag. Att vi sen har 16 mil tur o retur i värsta snöovädret var
ju inte heller helt trevligt! Och i väntrummet satt mannen och fattade mest ingeting när frun
kom ut lagom groggy med "värste underläppen".. Ja, så kan det gå en helt (o)vanlig onsdag!
Och med lite mindre bokstäver; fyra av sju stygn har redan trillat bort, de skulle tas om en v.
Tror inte jag har ett enda stygn kvar då om jag ska vara allvarlig. Hade nog sytt bättre själv..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jösses, de där var ingen rolig historia...hur stod du ut? De hade inte jag gjort..min smärtgräns är lika med 0. Bläää...du är en tapper tjej, de vill jag lova. Väder ja, uch o fy, de tycks aldrig sluta heller bara tillta. Hoppas du inte behöver ha gubben i traktorn hela natta.

Kramiz Anki N o du, njuta av onsdagskvällen..dagen verkar inte varit så där...

2010-01-27 @ 18:58:03
Postat av: Anki N

Tryckte för fort...sorry

2010-01-27 @ 18:58:42
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Men vad händer? Ena dagen skålar du i tranbärsjuice, och nästa är det operation i munnen. Vad ska du hitta på i morgon då? Krya på dig så gott du kan.

Kram på dig

2010-01-27 @ 19:11:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Det var en händelserik dag du har varit med om.

Sänder dig en stor kram som plåster på såren.

Kram Ingrid

2010-01-27 @ 19:21:57
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha...de var ju inte du som hade gubben i traktorn...

Anki N ber om ursäkt..hihi

2010-01-27 @ 19:35:51
Postat av: lena

Sådana upplevelser blir man rätt svettig av.

Inte visste jag att man tog bort spottkörtlar.

Det lät ju inte för trevligt.

Hoppas du ändå mår OK.

//Lena

2010-01-27 @ 20:24:57
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Men hu, vilken pärs! :-( Stackare!!!



Hoppas du inte har allt för ont idag, och att såren klarar sej utan "sömmarna"!?



Kramar!!! :-)

2010-01-28 @ 08:52:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Men hu, vilken pärs! :-( Stackare!!!



Hoppas du inte har allt för ont idag, och att såren klarar sej utan "sömmarna"!?



Kramar!!! :-)

2010-01-28 @ 08:53:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men vilken dag och vilka upplevelser. Hoppas verkligen att torsdagen blir lugnare!

2010-01-28 @ 12:19:09
URL: http://znogge.wordpress.com/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0