Det är "bara regn hos mig"....

Nä, nu börjar även jag tycka det är dags för lite solsken och värme igen.
Kroppen mår inte bra när det är lågtryck -gäller väl de flesta med värk.



Mitt ortopedbesök igår var väl inte särskilt positivt det heller, suckelisuck.
Läkaren (ny för mig) tyckte nog han träffade på en besynnerlig människa.
(Det hör till saken att det är 4 månader sen jag hade så ont av min hälsena.)

Remissen skickades i Mars och har fått vänta ända tills nu. Jag var i ärlighetens namn
nära att avbetälla min tid, för på den tiden har jag ju enligt mig blivit nästan helt bra.
MEN vet ju samtidigt att det kan blossa upp när som igen. Så behöll tiden iallafall.
(Har ju gått en runda förr där det var cortison och gipsbehandling under ett par mån.)

MEN.. En MYCKET kraftig Tendinit blev diagnosen, alltså "hälseneinflammation"
-NU?! sa jag.. Men NU är jag ju bra...Då skulle du sett hur den såg ut i Febrari!!!
Ja, jösses plötsligt blev det sjukgymnastik, ev sklerosering (behandling i senan)
och operation på tal. Höll ju på att deppa ihop totalt. Jag som trodde den var bra!!

Det är inte alltid bra att vara så smärttålig som jag är, man får sota för det..
Så nu får farmor snällt gå på 2 månaders sjukgymnastik sk. excentrisk träning.
Därefter om ej bra görs ett ultraljud och därefter ev sklerosering el operation.
Det jobbiga är ju att senan kommer bli ordentligt irriterad/svullen av träningen

Så än en gång; "bit ihop och se glad ut"



Eller varför inte..


Kommentarer
Postat av: Znogge

Men tänk positivt! Du är i alla fall bättre ;-)



Kram och trevlig fredag!

2010-07-30 @ 12:25:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Skatan

Hej Ingrid! Det var bra att du påminde mig om din bloggexistens. Eftersom din blogg inte går att lägga som ett RSS där jag kan bevaka dig ... så glömmer jag lättare bort "er" som finns i länkar på andra ställen hos mig. Nåväl... nu är jag här och det är kul.



Jag upptäckte också hur värmedänslig mitt onda är. När jag var i Thailand och nu när det var så varmt i Sverige hade jag nästan inte ont alls ... och sen kom regnet och kyligare vindar och vips ... var smärtan där igen.



"Kinesen" hjälper mig jättemycket ... och håller även på att "bota" en misstänkt hälsporre ... med liniment och annan behandling ... Det har blivit mycket bättre men är ännu inte riktigt bra.



Smärta är så nedsättande för livslust, humör och glädje så ... mycket kan man stå ut med men inte smärta. Du har det ju bra då på sätt och vis kan man tycka som inte är så smärtkänslig men smärtan är ju där av en orsak och då kan du ju gå där och förvärra en skada istället för att få hjälp tidigare. Det är ju inte heller bra.



Hur man än vänder sig har man ändan bak ... Hoppas du får bra hjälp och nu skall jag fortsätta läsa ikapp lite här i din blogg.



Kramar!

2010-07-30 @ 13:07:24
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Marie

Hoppas allt blir bra (bättre) nu då!

Ha en riktigt härlig fredag/kram

2010-07-30 @ 16:28:40
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: christina

Hoppas att det blir bra med sjukgymnastik. Just nu känns det som höst här nere i malmö. Ser gärna att det blir ett par bra dagar nästa vecka eftersom jag har semester.

2010-07-30 @ 18:30:35
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Hej Snuppa.

Allt under kontroll?

Ser att hälen krånglar igen. Det är ett elände det där.



Hur är det med din far?



Här sitter jag och väntar på att regnet ska sluta. Men det kommer hålla på hela kvällen tror jag...Så länge det inte åskar går det väl bra.



Lovar att titta in till dig snart igen.

Du är en riktigt god bloggvän ska jag säga.

Kramen Synnöve.

2010-07-30 @ 18:45:47
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Kristin

Usch och blä för hälsenan.. lider med dig.

2010-07-30 @ 18:49:17
Postat av: Ann Catrine

Men det var väl själva den... Tur du inte avbokade tiden iallafall!!

Var ju själv till tant doktorn igår, ny bekantskap för mig, men så är det ju semestertider... Hon ställde så "konstiga" frågor ;-) Var verkligen tvungen tänka till, hur länge, förvärrats, förändrats etc??!! HUR ska man kunna svara på det när värken alltid finns där, inte går man då och jämför... skulle man ju bli tokig(are)...



Ha en riktigt myspysig helg!

Det ska jag, tillsammans med systrarna Bus :-)



Kram

2010-07-30 @ 22:57:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för grattiset hos mig! Livets efterrätt du vet! Bättre vitsord än du fick av killarna kunde du inte få! Härligt!

Men skit med din hälsena! Min kusin går gipsad sen några veckor och ska så förbli i många veckor till!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-31 @ 08:34:25
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du snart blir bättre i hälen usch så jobbigt,jag mår jättedåligt jag med då lågtrycket är kvar så himla länge hoppas det blir mer sommar,

kram

2010-07-31 @ 09:41:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja nog är det skitväder för onda kroppar..jag har väldigt ont i mina armar och händer.

Varje natt domnar armarna bort..inge bra.



Tänk så här om det blir OP så blir du förmodligen helt bra även om det blir besvärligt under tiden.



Stooooor kraaaaaaaaaaaaaam

2010-07-31 @ 09:45:00
URL: http://ninni.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0