Slut som artist..

Det har blivit lite väl dåligt med sömn denna helg. När jag blir övertrött kan jag sen inte sova.
Nästan som en liten unge sådär. Att sen kropppen tagit lite extra stryk med värk som följd är
väl inte så konstigt. Har man dessa "reumatiska problem" så har man, inget annat att vänta.
Det är priset man får "betala" efter en period med mycket aktiviteter och olika arrangemang.
Så efter ännu en natt med dålig sömn hade jag gärna stannat hemma i sängen idag kände jag.
 Det var till att ruska liv i lederna och se glad ut, fyra timmar kändes betydligt mer lovar jag.
Väl hemma stapplade jag in i sängen, somnade och sov som en stock i två timmar, SÅ skönt!


Rent väderleksmässigt har solen och värmen kommit av sig. Vi hade en fantastisk tur i helgen.
Skönt få ner det partytältet innan det kom. Inte helt lätt få det torrt annars så stort som det är.
I "Hult" har de jobb med att fixa till hönsgård och reden. Som de inte hade nog jobb innan..
Getterna väntar med på bättre plats, tror grannarna funderar på om de ska bli fodervärdar.
Det följer ju en del jobb med djur, de sköter sig inte själva. Vi får väl se hur de gör sitt beslut.
Dottern har nu installerat sig på allvar på hemmaplan, köket ommålat. Skolan i Stockholm klar.
Nu följer ett par veckors ledighet och nervarvning innan jobbet på förskolan börjar vecka 27. 


Kommentarer
Postat av: christina

Jag kan tänka mig att du har ont i kroppen efter dom lekarna.

2010-06-07 @ 19:21:21
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag känner igen det där, att har man reumatism så får man besvärligt efter diverse aktiviteter.

Vad jobbigt att bli så där övertrött, tur att du fick sova de där timmarna sen!

Sv: vår stuga ligger bara fem km hemifrån, men det är som att komma till en helt ny värld:)

Sov gott/kram

2010-06-07 @ 22:28:48
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Synnöve

Det känns säkert rejält efter allt hålligång ni hade på festen. Försök vila dig lite nu. Om det går.



Skönt ni fick ner det där tältet innan regnet. Det tar ju en evighet innan det torkar annars.

Men det var säkert väldans bra att ha det under partyt. Skulle kanske hyra ett inför nästa års begivenheter här med...

Får börja titta lite runt.



Här regnar det idag med. Men det är så skönt. Dels för att pollen som nu ligger på backen i stället för att svirra runt i luften och irritera.

Sen får jag en ärlig chans att städa inne hihi. Får ju höra att man inte ska det utan utnyttja det vackra vädret för man vet inte när det blir dåligt. Så nu är det bra. Styvson kommer på lördag så hans rum ska fixas i ordning.



Så skönt att dottern nu är i hus hemma. Då kan snart vardagen ta vid igen.

Den vackra syrènlila/löfbergs lila färgen är alltså borta nu? Synd jag gillade den hihi.



Nu ska jag ordna med lite frukost. Magen knorra och jag känner mig frukostsugen.



Tittar snart in igen.

Kramen Synnöve.

2010-06-08 @ 06:29:35
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Ja, visst måste man få vila nångång efter en sådan helg! Det där tar på krafterna på vem som helst, ju! :-) Men sömn är tack och lov för det mesta en helt fantastiskt välgörande medicin.



Mmm, det sköter sej inte självt att ha en massa husdjur - fast det är ju trevligt sällskap. :-) Getterna kan nog vara roliga - och svårinhängnade!

2010-06-08 @ 16:00:06
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Även om det kanske kan vara en kul present för stunden så är jag mycket tveksam till att ge bort ett djur. Även om man bor på landet så tar det tid... Vi fick en gås en gång men tack och lov förbarmade sig min svägerska annars vet jag inte vad vi skulle gjort!

2010-06-08 @ 20:50:18
Postat av: soffie

oj förstår att du har ont efter de lekarna,här har regnet med kommit nu å det ser inte lovande ut för våra studenter på torsdag hoppas det blir varmt igen,

kram

2010-06-08 @ 21:49:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja helt förståligt att kroppen tagit stryk. Men som jag förstår hade ni väl väldigt trevligt.



Hoppas du får sova i natt..kramen



2010-06-08 @ 21:53:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: gunsan

Förstår precis hur du känner det vad gäller det reumatiska, brottas själv med det också, ofta får jag lida för att jag fixat o donat o gjort saker som kanske inte riktigt var så där ok, men men livet är kort;))

Sitter nu här o håller på att tina upp, har varit o kikat på barnbarnets fotbollsträning och jisses vad det var kallt.

kramizzzz

2010-06-08 @ 22:55:40
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0