Tunga moln på min himmel..

Börjar med det lättaste och mest bekymmersfria -vädret. Regntunga moln även idag.
Vad värre är har vi återigen drabbats av besvärliga orosmoln.. stora och svarta dessutom.
Pappas sambo fick en stroke igår kväll, från att i ena sekunden tittat på Tv tillsammans
föll hon ihop i soffan. Själv stod jag i en provhytt och provade en bikini när samtalet kom.
Kan säga att det var ytterst nära kunderna på Lindex fick se en halvnaken farmor komma
rusande ut ur provrummet innan jag besinnade mig och insåg att allt var gjort som kundes.

Istället var det pappa som behövde vårt stöd en stund på kvällen när vi återvände hem.
Blir ju en oro även för honom såklart så inte det blir för mycket för hans krånglande hjärta.
Har varit dit en runda även efter jobbet idag. Pratat lite och bara funnits där ett tag.
På lasarettet får Maj den vård som krävs. Än kan de inte säga hur hårt det tagit om och
när tal och förlamning kommer tillbaka respektive släpper. En låång oviss väntan för oss.
Naturligtvis har hon sina "närmsta" det vill säga dotter, samt son med familjer hos sig.


Skulle aldrig inhandlat solskydd till altanen... Då kom regnet!

Ohh, jösses höll sånär på att glömma;

Grattis till min Cassandra som fyller 14 år idag!!!

Hipp hipp hurra på din födelseda´!!


Kommentarer
Postat av: christina

Stackars er, hoppas att din pappa får hem sin käraste snart. kan tänka mig att det är oro för er alla.

Kram

2010-06-10 @ 19:33:58
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Marie

Oj, vad jobbigt när det händer sådana saker med nära och kära.

Förstår att din pappa oroar sig, måste kännas skönt för dig att du finns där för honom.

Kramar till dig

2010-06-10 @ 19:58:38
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Nilla

Åh så jobbigt, stackars din pappa. Min pappa fick en stroke när han var 89 år. Han låg på sjukhus i två veckor och sen på rehabiliteringen i en månad. Sen kom han hem och har tränat upp både rörlighet och tal. Men min pappa är envis som en oxe och inte riktigt som alla andra. Det är så olika hur man drabbas och hur man kan rehabiliteras och komma tillbaka till ett bra liv. Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa. Tänker på dig och de dina.

Kram

2010-06-10 @ 20:12:49
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Lena

Det verkar vara tunga gråa moln i hela landet just nu.

Vad tråkigt med din pappas sambo. Hoppas hon kryar på sig.

//Lena

2010-06-10 @ 20:19:25
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Nu känner jag att min onda hals inte är nått att vara ledsen för.

Känner så starkt med er nu. Tänker på din far. Hoppas innerligt att det går bra med Maj.



Vår grannes fru fick en stroke till julen 2009. Men hon är hemma, går med rullator och tal och rörelser är tillbaka. Det går lite saktare, men det går bra.

Så tappa inte hoppet. Det kommer gå bra.

Jag känner det i magen.

Ska tänka på er ikväll nu.

Hälsa din far så gott.

Hjärtekramen Synnöve.

2010-06-11 @ 00:02:58
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Men kära söta...kan bara hålla med alla andra...hoppas det går bra med den sjuka! Styrkekramar till er alla speciellt till din pappa...så mycket det har varit för honom o er nu ett tag!

Tack för tipset om kortisonnålen...om jag tar den ska jag minnas den!

Kramen!

Ragnvi

2010-06-11 @ 05:29:09
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Helena

Nej vad jobbigt....hoppas att hon återhämtar sig helt.

Här skiner solen än så länge men det kommer moln söderifrån.

Trist att inte sommaren kan infinna sig nu.

Ha en skön helg vännen trots all oro över Maj.

Kram

2010-06-11 @ 09:09:09
URL: http://vildaella.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0