Vet du en sak?!

Frågade Adam mig idag på vilan.. De andra båda hade just somnat och jag la mig jämte honom.
Ute brummade en grävskopa igång, vi håller på att få plattor vid vår nya utgång på baksidan.
Nej farmor visste inte.. -Jo, sa Adam ja esskäde (lät det som) jag försökte med än det ena än det
andra.. Fullt övertygad om att det hade med maskinen där ute att göra.. Väser det? Blåser det??
Adam blev mer o mer förtretat att jag inte förstod. Till slut kör han in pekfingret i mig o säger Dig!!
En liten tanke dök upp och med tvekan i rösten säger jag -Älskar du mig?! -Jaaa, säger han nöjt,
tar sin hand och klappar mig lite sen somnar han som en liten stock. De märker mer än man tror.

Födelsedagskalas
Adams 3 årsdag firades i helgen, en märklig känsla men vi kunde ju inte hoppa över
en sådan viktig händelse. Fina glada bilder på Adam blev det iallafall även om vi andra
var lite mer allvarliga. En nöjd glad traktorförare, present från mormor o morfar nedan.
Med både morfar o farfar med traktorer kan det ju inte bli annat än en favoritleksak!

Av oss blev det en spis lite grytor en jacka samt en inbjudan till att följa med farmor o
farfar till Astrid Lindgrens värld nästnästa söndag. Spännade värre få träffa Pippi, Emil
och alla de andra. Moltas med familj ska också med, samt kompisen Linus med familj
och hans mormor och morfar. Ska bli Jättekul många år sedan vi var där.
 
En annan populär present var skottkärran från Moltas o co,
så nu kan adam hjälpa till med trädgårdsskötseln i sommar ;)




Kommentarer
Postat av: Synnöve

Visst är det skönt att höra de orden...

Känns säkert extra skönt just nu...

Visst är det sant att livet går vidare, men sorgen måste få ha sin tid med....

Så passa på att må gott med Adam och Moltas nu. Det behöver ni...

Tror även att Maj hade tyckt det.

Kjempekram sendes via datorn til dere alle.

Synnöve.

2010-06-16 @ 20:34:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Vilken charmör, och han vet vägen till en farmors hjärta ;-)



Kramar!!

2010-06-16 @ 22:13:14
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Znogge

Klart att ni fick fira honom. Inget hade blivit bättre av att avstå. Man får försöka tänka så...



Kram

2010-06-16 @ 22:27:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: christina

Visst är dom för goa dom små liven.

Födelsegrisen ser verkligen nöjd och glad ut.

2010-06-16 @ 23:17:29
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: kristin

värmande ord i rätt stund från klok prins..

härlig jordgubbstårta han fick också

2010-06-16 @ 23:33:26
Postat av: Helen

Så skönt med de små som tvingar en till nya tag även om det är tungt i kroppen så fyller de dagarna med sina behov, lurar till skratt och värme. Esskäde var det finaste jag hört på länge. Så äkta och spontant från lillhjärtat :-)

2010-06-20 @ 21:52:17
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0