Alltid är det något!!

Har ett tangentbord som bråkar med mig.. -skriver inte alla bokstäver.. irriterande!
Verkar som man får trycka hårt hmmm. Har haft en kort dag idag, tog komp 2 tim.
Detta för att följa med pappsen till vådcentralen. Denna gången blev det pencillin och cortison.
Om två veckor ska han göra utvärts och invärtes ultrajlud av hjärta och kranskärlsröntgen,
då behöver han vara fit for fight! Ha gått med denna fökylning alldeles för länge (som jag..)

Samtidigt passade jag på att visa min krånglande hälsena.. Svullen och öm som tusan.
De tycke jag skulle göra ett försök komma intill på ortpeden själv först för att spara tid. 
(Gick på behandling på otoped för drygt ett år sen och var då väldigt nära en operation.)
Men efter flera cotionbehandlingar och några veckor med avlastande gips bättrade det sig.
Fick uppmaningen höra av mig till dem igen om det skulle återkomma, (inom rimlig tid..)
Så nu ger det sig vad "rimlig tid" står för. Har ringt och de skulle resonera sen ringa tillbaka.

Fart och Fantasi i förskolan
Gårdagens kurs var jättebra!! Sällan man går hem så nöjd.
Den handlade om hur man tar in matematik, spåkutveckling samt läroplanen i samlingar.
Vi fick konkreta tips med material sånger cd och häfte. Det mesta "egengjort"
Hon berättade hur hon jobbat med t.ex grodtema olika rekvisita som nallar mm
sagor och sång lådor. Mycket rörelsesånger (dock ej så bra för hälsena..)

Hon som ledde det hela heter Maria Haellqist och cd´n har hon gjort med sin sambo.
Kurser bokas via:www.gladabarn.nu


Kommentarer
Postat av: Znogge

Så härligt med en kurs som man ser kan användas direkt i verksamheten. Precis så det ska vara!



Jag har brevlådan under hårdbevakning ;-)

2010-03-30 @ 14:28:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Även mitt tangentbord bråkar,för mig är det mellanslagsknappen som måste få sig en smäll emellanåt...

Har inga tips när det gäller hälsenan... Vila foten kanske?!

Ha en bra fortsättning på dagen//Kramar!

2010-03-30 @ 15:07:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Det är märkligt det där med datorn. Det är alltid något som krånglar.

Men det ska väl gå att lösa hoppas jag.



Värre då med din hälsena. Jag har hälsporre då, men det är nog inte riktigt samma sak tror jag.

Hoppas de resonerade fram nått bra till din fördel.



Skönt med en kurs som har förankring i verkligheten. Det är bra när det går att använda det man lärt sig på en gång.



Ha en flotters tisdagskväll nu. Här blir det slappa och lite tv.

Kramen synnöve.

2010-03-30 @ 19:11:24
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Lena

Det vore ju bra om du fick komma till ortopeden utan att behöva gå genom din vårdcentral.

Ibland kan jag tycka att vården är krånglig. Man skickas hit och dit tills man hamnar här eller där.

//Lena

2010-03-30 @ 19:13:27
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Znogge

Tack för det fina halsbandet som kom med posten i dag. Det blir perfekt till min nya tunika så det var verkligen en lyckad vinst!



Kram

2010-03-31 @ 14:14:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Hoppas ortopeden har tid för dej direkt så du inte behöver ta hela vändan med remiss och så där!



Trevligt med kurser av det slaget!



Nu regnar det som bara den här igen, men jag tror ändå inte att vi ska behöva få tomten översvämmad igen... Men man borde kanske skaffa sej en båt!? :-) (Husbåt??)

2010-03-31 @ 17:43:06
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Christina

Låter som en lyckad kurs. Hoppas att du blir bättre i din hälsena, så du kan njuta av påskledigheten.

Du kan ju ta kvasten och flyga hit så bjuder jag på hemgjord sill.

2010-03-31 @ 21:50:11
URL: http://grandmother.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0