Sommarens givna konserter:

Nu märker ni väl att lite av min pigghet kommit tillbaka?! Om än rätt hostigt på morgonen.
Igår kollade vi upp när vi ska gå på Lundell (japp ny turné igen)resp Winnerbäck i sommar.
Hela vår familj är sanna Lundell o Winnerbäckfan (Ja, Filip; bara att gilla läget ;) eller hur?)
T.om småkillarna har varit med på konserter sen de låg i barnvagnen med hörselskydd på.
Mycket musik spelas det även på hemmaplan så hade väl varit konstigt om de inte gillat det.

Brottet 08

Många roliga konsertminnen har vi tillsammans, som när "farmor" skulle smuggla in vinet..
Alla väskor gås igenom o sist ut är min. Vakten tittar på mig, tänker släppa igenom mig,o säger;
-Ja DU har väl ingen flaska i din väska i allafall?! Varpå en skamsen ärlig farmor svarar: Joooo..
Den picnicen fick avnjutas utanför området, men vi hade gott om tid på oss.. Sönerna skakade
på huvudet och undrade varför i jösse namn sa du så, han som inte ens tänkte gå igenom den??

Gissa om vakten flinade när vi kom tillbaka en timme senare mätta och lite glada
..Sen den gången har jag lärt mig man behöver inte ALLTID säga sanningen ha, ha
Numera har jag en ny taktik.. men den berättar jag inte här.. ;)


Och vad gäller äldste sonen och hans Tessan kan vi rent av tacka Lundell, som hade
ett finger med i leken så de båda blev ett par. Detta tack vare ett par Lundellkonserter.
   

Winnerbäck kom in i vårt liv ett bra tag senare, då var det nog sönerna som fick med oss istället.
Har för mig att det var en sommar då Lundell inte var ute på turne. Och sen var vi fast även där.
För min egen del kan jag nog säga att jag spelar mer Winnerbäcklåtar än Lundell på hemmaplan.
Medan mannen är den sanne Lundellfantasten. Roligt att hela familjen har ett gemensamt intresse.
                                                     


Kommentarer
Postat av: Synnöve

Kan inte sluta skratta....

Hur kunde du säga att du hade den i väskan hihi....

Har varken varit på Winnerbäck eller Lundell konsert.

Men det är bra musik.



Kramen på dig.

2010-03-11 @ 08:46:19
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Hmmm, harkel harkel... Måste erkänna...gillar INTE Lundells musik, och är inte så förtjust i Winnerbäck heller... Men annars gillar jag det mesta! (utom dragspel!!! OM de kommer spela det där gnällinstrumentet när jag bor på hemmet kommer jag att sparka backut!)



Kram på dig!!

2010-03-11 @ 14:18:50
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja som jag skrev på facebook gillar jag ju inte Winnerbäck..vet inte varför?



Ja du vad vi spanade på med kikaren minns jag inte, grannarna kanske..haha



Skönt att du mår bättre.kramen

2010-03-11 @ 18:14:47
Postat av: Skatan

Musiken har vi också gemensamt, du och jag... jag och Mannen och Sonen är stora Lundell-fans och Winnerbäck-fans men jag har varit på mest konserter med just Lundell ... lite överallt i Sveriges avlånga land. Sist på Peace & Love festivalen. Det liknar mig det där med "ärlighet varar längst. Man går nästan så långt i sin ärlighet att den närmar sig "dumhet" .fniss

En god vän och speleman spelade också och sjöng just Kärleken förde oss samman på Sonen och Ps bröllop. Inte ett öga var torrt.



Kramar!

2010-03-11 @ 18:24:55
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Ingmarie

Ni är så hjärtans välkomna hit med eller utan Lundell

Häromåret var jag o såg/hörde Elton John bara 30 min härifrån!

Ni får kolla in Simrishamns kommunsida för konserter

i sommar...Kramen till dig o gubben!

2010-03-11 @ 19:33:33
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Christina

Tyvärr har vi inte samma musiksmak.

Men jag gillar att gå på utomhus koncerter och ha picknick. Men jag är nog inte lika ärlig som du.

Ni får komma ner till Malmö festivalen då är det en hel del gratis uppträde av olika sorters musik.

Nu får du ta bli av med den där förbaskade hostan, hoppas den sticker i väg så helgen kan bli bra.

2010-03-11 @ 20:42:56
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Znogge

Musik helt i min smak! nästa gång smusslar ni in vinet i skötväskorna. Bara ett tips i all enkelhet...

2010-03-11 @ 20:52:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Det är klar att man inte ska ljuga, det är ju så vi uppfostrar barnen..eller ;)

OK, ibland ska man ljuga ;)

//Lena

2010-03-11 @ 21:03:23
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: marina

Ha, härligt med ärliga människor! Det värsta är att jag känner igen mig...det skulle kunnat vara jag:D

Vita lögner ska man kanske bli bättre på.

Ha en bra kväll.

2010-03-11 @ 21:28:28
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: soffie

va roligt med konserter inbokade ska genast kolla om Uffe kommer hit nära mej i Karlstad Winnerbäck är inget jag skulle vilja se,

Härlig bild,

2010-03-11 @ 23:03:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Kopplade lite fel när du skrivit att ni är "sanna Lundell...fan"! ;-) Och tänkte: Oj, är hon också sångerska??? Ulf Lundells dotter heter ju Sanna!? :-D



Lundell lyssnade jag mycket på förr - men numera föredrar jag Winnerbäck av dessa två. :-)



Fnissar lite åt fadäsen med flaskan - men det brukar ju ändå vara så att ärlighet vara längst!? ;-)



Trevlig fredag på dej! :-)

2010-03-12 @ 10:21:24
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Skriv till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Eventuell Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0